![]() |
Dags för det 9e IMC i Stockholm i nästa vecka, se http://www.internetmarketingconference.com för mer info & bokning.
13-14-15 september, sista minuten biljetter finns tillgängliga till hyfsat bra pris nu. Agendan är full med talare av värdsklass, i mina ögon är den 13-14e mest intressant & även de dagar ni kan träffa mig & en kollega där. Vet även att Thomas & Jens från QU kommer vara där under dessa dagarna. Bland talarna finns Google, Advertising.com, MSN Search, Zanox, Jamster (Jamba!) för att nämna några höjdare. Hela listan finns på http://www.internetmarketingconference.com...m/speakers.html Hojta till om ni ska dit så kan vi ses allihop & ta en eller tio öl på kvällen. |
Jag har inte bestämt mig än om jag ska gå, tycker personligen att innehållet är lite magert faktist (ja, jag är kräsen)... Tycker http://www.searchenginestrategies.com/ verkar klart mycket mer intressant även om inriktningen skilljer lite grann. Nästa tillfälle är faktist i stockholm 19-20 oktober.
|
Citat:
|
Citat:
Kul! Vi kommer bo på Mornington om nån vill ta en öl på kvällen i hotellbaren. Singel-IT-Kvinnor blir bjudna självklart. Thomas |
Citat:
Jamster är fruktansvärt stora i US & UK för att nämna några, visst, sen finns det en baksida också, de har ju t ex blivit stämda i USA, men det är en annan historia. |
Jag kommer förhoppningsvis vara där under den 14:e september (onsdagen). Letar hotell för fullt nu bara! ;)
|
Citat:
|
Vi bor på Mornington, QU & Cellsynt.. de hade flera lediga rum i slutet av förra veckan.
|
Jag vill så gärna åka men kan inte komma ifrån. Ni som åker, kan ni inte ta anteckningar och lägga upp här på det mest intressanta? :)
|
Så då var man hemma igen, sammanfattningsvis var det två mycket inspirerande dagar.
Även om det fanns lågvattenmärken där talare tror att deras vanliga sälj-powerpoint presentation duger bland denna skara åhörare. Men sammanfattningsvis var högstanivån otroligt hög! Många imponerade stort på mej, bland andra vår WN-vän Fulton. Uppdaterat { Dock, besannades mina värsta farhågor i representanterna från MSN och delvis men mycket mindre Google's tal om strategi. Fokus har ju tidigare legat på att hitta bästa sidorna, nu vill det båda vara "sidorna" själva. Svar på frågan direkt i sökmotorn = ingen trafik till exempelvis Wiki, Susning, Pricerunner, Kelkoo för att inte nämna Hitta.se Eniro osv osv. Samt som alla förstår givetvis oss ... Farligt farligt farligt ... Jag har sett ett annat krig mellan webmasters och altavista 1999. Och vi alla vet vem som vann dvs. webmasters tillsammans med google. Kan försöka skriva mer om mina slutsatser om intresse finns. Tyvärr hade jag varken kamera eller tog anteckningar, då jag blev helt tagen på sängen vad det gäller kvaliten på eventet. } Thomas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson