![]() |
Hejsan
Har tagit reda på att Webmaster Network använder Invision Power Board som forum. Om jag skulle vilja skaffa ett sådant forum, kostar det eller gratis?? Vilka kan man annars rekomendera som är gratis och bra?? Mvh Michal |
Bara en väldigt enkel fråga - varför googleade du inte på "invision power board" innan du skrev första hälften av meddelandet?
Edit: Jag ska vara snäll idag: http://www.invisionboard.com/ip.dynamic/pr...oard/index.html |
Jag syfta på att någon kunde skriva en adress till mig var jag kan skaffa forum som är gratis och bra, invision power board kostar och det tycker inte jag om.
|
Detta har diskuterats i forumen ett antal gånger förut så normalt skulle jag häva ur mig ett "SÖK!", men även jag är på gott humör idag, så...
Den vanligaste källan till gratis skript är www.hotscripts.com. Där hittar du nästan helt säkert vad du söker, skulle tro att det finns minst 300 olika forum i ASP/PHP så du borde hitta något som passar dina preferenser. phpBB är ett av de mest spridda och vill du provköra så besök gratisforum.se Lite osäker på vad som gäller om man skulle installera ett IPB1.3.3 idag. Antar att de vill att man ska betala för det, men undrar om de kan kräva det. Tror jag har den versionen (sista fria) liggandes nånstans om det skulle vara intressant. |
och vill du ha färdigt forum med gratis hosting så finns också där gott om alternativ, personlig favorit är forumsplace.com, brukaar fungera bättre än gratisforum.se (och ja, de har de svenska språkfilerna installerade)
|
Ok tack, liknar det som Webmaster Network har??
|
Citat:
Edit: Jag är också snäll idag. Du kan väl klicka på URLsen som du fått och bilda dig en egen uppfattning? |
Citat:
|
Underlättar om du vet vad för scriptspråk du har stöd för på din server/webbhotell.
Detta kanske räknas som egen reklam, isåfall får moderatorerna ta bort det men http://www.aspbb.org är gratis och utvecklat i asp med stöd för access och mysql databas. annars kan du ju köra phpbb eller punbb om du bara har stöd för det. Googla så hittar du respektives sida. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson