![]() |
Någon som känner till var man bäst (=billigast) köper domäner under .dk?
|
En polar har använt www.domeneshop.no för att köpa en .dk domän, och han tyckte de var bra... (klagade inte alltför högljutt i alla fall)
|
Citat:
|
jag köpte min på gratisdns.dk ... $16 med Paypal. Helt OK pris.
|
Hej Webmaster Network
Eftersom jeg er dansker, kan jeg bidrage med noget insider info ... :-) Der findes mange billige registreringsfirmaer i Danmark, men de forudsætter alle, at man også købe webhotel. Azero: DK domæner koster 9 danske kronerr - læs mere her: http://azero.dk/salg/prisliste/ Jeg havde cirka 25 webhoteller hos Azero på et tidspunkt, men flyttede grundet lidt ringe support. <_< Mvh Søren |
Citat:
Kul att du också hittat hit. Är först och främst .dk-domäner utan något webhotell som jag var intresserad av eftersom jag har sånt så det räcker och blir över. :) Känner du till några andra billiga ställen där man kan registrera enbart domännamn och alltså stå för allt annat själv, inkl. dns? Tack för ditt svar! |
Hej Marcuss
Tak ! ;) Speednames.com tager €39 for et .dk domæne, hvilket svarer til cirka 350 Skr. Her kan du selv stå for alt mht hosting og dns. Scannet.dk tager 99 Dkr. for et .dk domæne. Herudover koster det 10 Dkr. om måneden for DNS mv. (priser eksl. moms) Enavn.dk tager 199 Dkr. for et .dk domæne. Så vidt jeg kan se, inkluderer dette DNS rettigheder. Husk at du for alle udbyderne selv skal betale 75 kroner om året i gebyr til DK-Hostmaster. Det var lige 3 gode udbydere. Har selv registreret hos alle 3, og de fungerer rigtig fint med god support. Mvh og GOD JUL allesammen ! Søren |
Hos DanDomains - http://www.dandomains.dk/ - brukar jag regga de få danska domäner jag har.
39:- för domänupprättelse 60:- för årsavgift till DK Hostmaster + moms TOT: 123.75 DK Jämför med NIC.se... varför ska det alltid vara så att sverige är "efter" danmark. Först tyskland, sen danmark, sen sverige - å sist norge. BAH En rolig sak med DanDomains är förresten att man får ett brev hemskickat efter registrering. Ett kvitto, där de har stämplat "betalt" :) En annan prisvärd ccTLD är co.uk domäner. £4.68 per 2års period (jämför med .nu t. ex!) |
Jag har köpt .DK på
jth.net och det har fungerat och jag tror att jag betalade 98 danska per domän. /Micke |
Citat:
billigast på marknaden och överlägset störst. jth.net är liksom en del firmor lite otydliga i sin marknadsföring. men läser man noga så ser man att det sedan tillkommer 60 Dkk (75 Dkk inkl moms) som betalas till Dansk hostmaster. Sen står det något om 24 kr i årlig avgift när man ska skriva in uppgifterna. HATAR idioter som jth.net - som inte kan skriva ut TYDLIGT och KLART vad som gäller. Totala priser - no bullshit :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson