WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Hjälp mig hjälpa :P (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9599)

Decibel 2005-08-30 20:36

Kom på idén för ett par månader sedan, registrerade domänen och började klura på innehållet.

teknikportalen.se är adressen

Hittils är det lite tafatt gällande guider och artiklar men har ett 30-tal det skrivs för fullt på.

Nåt jag missat, nåt som kan göras bättre ?

Ge mig förslag och kritik på allt, UTOM kodstruktur och validering.

Har blitt lite hemmablind och behöver lite andra synvinklar ;)

Det jag hittils stakat upp i todo är:
- Korrekturläsning
- Mer bilder till guiderna
- Annan typ av nagivering, när man lagt in 40--talet artiklar är det rörigt, men hur ska navigeringen se ut?
- Göra tekniska begrepp, t.ex. LCD, TFT, DDR, CPU, Processor, display och liknande rödmarkerade och klickbara direktlänkade till en ordlista som beskriver vad det är, alternativt en mouose-over effekt med kort förklaring och en klickbar länk för att läsa mer.

Ps. att kolumnen till höger är tom beror på att jag tog bort Adsense under tiden jag eftersöker feedback Ds.

crona 2005-08-30 20:43

Tycker helt klart det är en bra idé! Hittade inte så mkt att klaga på just nu. Tycker det ser ganska så bra ut.

Var ju klart lite tunt med guider nu men det kommer ju som sagt. ;)

Decibel 2005-08-30 20:55

Citat:

Originally posted by crona@Aug 30 2005, 20:43
Tycker helt klart det är en bra idé! Hittade inte så mkt att klaga på just nu. Tycker det ser ganska så bra ut.

Var ju klart lite tunt med guider nu men det kommer ju som sagt. ;)

Ja, lite tunt med guider och artiklar.

www.teknikportalen.se/index2.php - där finns menyn med de artiklar vi arbetar på just nu, ser man lite mer helhet.

Emil_P 2005-08-30 21:04

Är inte mobiltelefoner och LCD-skärmar elektronik? Är jag helt ute och cyklar?
Jag menar alltså finns det inte något annat innehåll som passar bättre till namnet?

(Ett tips: Domännamnet elektronikportalen.se är ledigt.)

crona 2005-08-30 21:06

Ja, det där var lite mer utfyllt.. det enda jag kan tänka mig sedan för framtiden när det kommer fler guider är att kanske göra något åt menyn med exempelvis trädmeny med huvudområde och sedan underområden eller likn eftersom det annars nog kommer bli ett jäkla scrollande om alla guider ska ligga uppradade på första sidan.

Gillar förövrigt färgerna på sidan.

Tumme upp! :)

Decibel 2005-08-30 21:08

Citat:

Originally posted by MissDomain@Aug 30 2005, 21:04
Är inte mobiltelefoner och LCD-skärmar elektronik? Är jag helt ute och cyklar?
Jag menar alltså finns det inte något annat innehåll som passar bättre till namnet?

(Ett tips: Domännamnet elektronikportalen.se är ledigt.)

Hehe, ja, det stämmer ju förvisso, teknikportalen är mer samlingsnamn för att ta hand om diverse tekniska saker och lösningar, på elektroniska prylar och produkter.

Tack för tipset, domänen reggad :)

Decibel 2005-09-17 09:47

har pillat vidare på en lite mer enhetlig utformning av varje artikel.

ris och ros tack :) (förutom validering...)

http://teknikportalen.se/index.php?inc=eget-natverk

Obs. guiden är inte inlänkad på sidan ännu, test-fas bara.

wiggin 2005-09-17 11:18

Jag skulle vilja ha större text. Texten är ju till för att läsas.(Storleken här på wn är behaglig om man måste läsa mycket) Sedan tycker jag även att rubrikerna bör vara mer utmärkande. Gärna i större typsnitt på dem också.(större än brödtexten) Du bör också använda dig mer av markering i din text, te.x. att viktiga ord är feta, namn/talesätt är kursiva. Samt riktiga punktlistor([*]) när du gör en lista. Lite bilder som illustrerar texten hade inte heller varit fel.

Utöver texten saknar jag en "Bakåt" knapp(man kan bara gå framåt) Samt en utskriftsvänlig-länk. Där man kan få hela texten på samma sida. Och är inte "Slutsats" ett bättre ord än "Slutledning"? :rolleyes:

Annars verkar det vara ett bra initiativ, med bra texter. Lite större personlig prägel skulle dock vara trevligt tycker jag :)

Decibel 2005-09-17 11:25

Så, har ökat till 12px, blev som du säger bättre. Rubrikerna får jag trixa lite med, dom är ökade men jag är inte riktigt nöjd ännu.

Utskriftsversion ska fixas då jag kopplar in det i artikelsystemet, dendär är ihoptjafsad i dreamweaver bara för att se ungefärligt stuk och resultat ;)

1337pm 2005-09-19 21:29

Istället för att ha en text "Här är du nu", byt färg på pilarna alt. texten och variera användningen av bold eller kursiv text. Jag läste "Koppla ditt egna hemmanätverk" och slogs av hur mycket radbrytningar det är i texten. Kanske skriva ihop texten mer och alternera med punktlistor där det behövs?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson