![]() |
Site till salu, Silverplanet Community (www.silverplanet.se)
Vi har beslutat att gå vidare med webbutvecklingen och satsa på nya projekt. Vill därför hitta någon/några som kan förvalta och ta hand om siten så den får fortsätta att leva. Statistik: 7000-12000 unika besökare per dag (extremetracking, endast på startsidan) 50'000 registrerade medlemmar Medelålder: 18,9 år Startade: Nov 1999 Hela siten säljes (domän, kod, databas.) Vid intresse, tveka inte att höra av er. /Anders mail: [email protected] cell: 0735-302010 |
skulle vara intressant att höra vad du(/ni?) har för anknytning till det här inlägget eftersom det är lite förvirrande. du/ni är alltså köparen av projektet då Joel ("a.k.a." programmer ) sålde, eller?
Citat:
Citat:
|
Anders äger Silverplanet... förmodligen något gammalt som hänger kvar bara.
|
Hur mycket ska ni ha för kalaset,mellan tummen och pekfingret?
Vad tror ni andra, hur mycket kan detta vara värt? |
Eftersom jag har snackat med honom så vet jag ungefär vad han tar tror jag, han köpte den för 50 k och jag tror han säljer för 250-300k.
|
Jag äger silverplanet ja, har inte brytt mig om att registrera om domänen bara.
Sluta spekulera, seriösa köpare hör av er istället! msn: [email protected] |
Finns det nåt som helst belägg för att sajten gör vinst?
|
Det är väl inte Anders som har skrivit 250-300k.. jag vet vad han vill ha på ett ungefär och det är definitivt inte så mycket. Mer info får ni från Anders själv skulle jag tro.
Självklart kommer sådana uppgifter fram till seriösa köpare av sajter etc, man får självklart uppvisa verifikationer etc på att sajten drar in pengar, precis som vid företagsköp etc, inte direkt som att du säger "vi omsätter 17 000 000" och får betalt därefter. Varför inte ta reda på ren fakta istället för att kritisera öppet? |
silverplanet,
Ett tips som du kan anamma om du vill, eller helt ignorera om det passar bättre, är att du kan gallra ut en stor del av oseriösa intressenter genom att åtminstonde ange antalet siffror i beloppet du söker för sajten. Även nuvarande inkomst genom sajten och eventuella idéer om nya inkomstströmmar för intressenter kan vara intressant. (Passar även nu på att ta bort ointressanta och onödiga inlägg i tråden.) |
Är endast hela siten till salu eller säljer ni av delar som medlemsregister eller e-post adresser?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson