![]() |
Jag har två sidor som jag bestämmt mig för slå samman, en av sidorna har en väldigt massa content (över 1000 indexerade sidor på Google).
Alla sidnamn kommer vara desamma på nya sidan men jag vill ju inte förlora länkar till varken huvud eller undersidorna. Vad jag har förstått ska man göra en 301 redirect, men följer isf värder av alla länkar med för undersidorna? Hur ska man skriva en sånhär redirect? |
Citat:
|
I Perl skulle det kunna se ut i stil med detta.
Kod:
#!/usr/bin/perl |
Detta skriver du i .htaccess filen i den gamla domänen:
Kod:
Redirect 301 /[mellanslag]http://www.nydomän.se/ochkanskemapp/ |
Citat:
Citat:
Thomas |
Sådär klart! Tack Jim än en gång :)
Nu kom jag på en till grej angående redirecten. Går googleboten och läser av index filen fortfarande från domänen som jag redirectar från. Eller kan man ta bort allt innehåll i (index mm) Det jag försöker säga är kan folk hitta min gamla domän adress på google fortfarande om den redirectar? |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Om någon besöker typ gammaldomän.se/om.html borde den enligt mitt otestade exempel förflyttas till nydomän.se/om.html Då borde inte besökaren och sökmotorerna ens märka det. Tyvärr har jag inget ställe att testa ovanstående skarpt på just nu. Thomas |
Citat:
Citat:
Citat:
Men om någon kommer på en gammal URL, länk eller från Google etc., så skickas de till den rätta länken på den nya domänen. Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
Topicstartaren skrev "Alla sidnamn kommer vara desamma på nya sidan men jag vill ju inte förlora länkar till varken huvud eller undersidorna. " Därav borde det funka aningen bättre än att dra alla trafik till /. Thomas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson