![]() |
Webbhotellforum är en samlingsplats för webbhotell och internetoperatörer
på svenska marknaden. Forumets inriktning kommer vara att få en mötesplats för svenska webbhotell, och i det långa loppet kunna fokusera och möjligen få en typ av kvatlietsmärkning på webbhotell. Idén uppkom i samband med att marknaden bokstavligt exploderat av många mer eller mindre oseriösa aktörer som enbart hade för avsikt att tjäna lite lätta pengar. Som seriös webbhotellsägare blir det bakslag att marknaden svärtas ner av fler och fler aktörer som inte tar deras uppgifter på allvar. Webbhotellforums inledande fokusering är att samla ihop så många svenska webbhotell som möjligt för att senare tillsammans diskutera och besluta om åtgärder som kan göras, gemensamma krav och nivåer av kvalité som kunden bör vara uppmärksam på, tillsammans kan samverkan bland webbhotellen leda till en säkrare, stabilare och framförallt seriösare marknad, med både webbhotellen och kunderna som vinnare. Du som ägare, eller representant för ert webbhotell är välkommen att bli medlem på forumet. Tänk på att när du registrerar dig att du anger vilket webbhotell du representerar alternativt någonstans i presentationen, eller i webbadressen. Varmt välkomna till Webbhotellforum - Webbhotell i samverkan. Med vänliga hälsningar, JX Internettjänster - Håkan Persson Webbhosting.nu - Martin Östlund Patrikweb - Patrik Lagerman |
Ahhh, kom igen. Du som gammal medlem måste väl förstå det själv att du gör reklam, även om "inbjudan" låter trevligare....:)
|
Citat:
Om någon moderator tycker att det är för mycket reklam så får dom rensa tråden. -Martin |
Varför inte behålla diskussionerna på WN där många köpare av webbhotell och de flesta webbhotell som är intresserade redan finns representerade?
|
Citat:
|
nomicon
Vad var det jag sa ;D |
Det här med att göra "reklam" är väldigt känsligt och de enda bra legitima sätten jag känner till är signaturer och betalannonser. Det hela handlar väl om att folk tänker "gör han så kan jag också göra så", sedan brister dammluckorna. Om man vill prova något annorlunda, kan man sätta in en nyhet men "glömma" sätta ut webbadressen. Om folk frågar efter sidan så är den så pass intressant att någon vill se den.
Alternativt tycker jag att ett forum kan ha ett subforum som handlar om nya webbplatser för att underlätta för dom som vill ha besökare. |
Vad fint. Tråden flyttades när jag höll på att svara så mitt inlägg försvann...
Citat:
Det är mer eller mindre självmord att som webbhotell gå ut officiellt och fråga om hur man löser problemet med ditt eller datt. |
Tycker det verkar bra med ett forum ängat åt samma frågor som ständigt dyker upp om samma saker annars....
|
En suverän idé som bör tas med/på det seriösa incitamentet dess grundare tycks ha.
Ett renodlat och seriöst forum för/med, enbart, webhotellare efterlyses fortfarande... Jag har tidigare påpekat en hel del av/ang. den "explosiva" och "oseriösa" marknaden och därav ökande krav på en slags ID/kvalitéts-märkning vilket då sågs "prekognitivt". Det är, anser jag, bra för marknaden med initiativ slikt dessa tre herrar starkt initierar. MVH: WebMazter :) Ödmjukhet, en intellektuell kapital tillgång... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:49. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson