Customwear.se: Broderier bara.
Tryckeri.com: Har haft långa maildiskutioner med dem tidigare men kommit fram till att de är för dyra.
Printoffer.com: Verkar intressant, de använder en helt annan metod och skickar förfrågningar till en massa tryckerier för att se vem som nappar på mina krav. Som en auktion. Ska titta närmare på det.
Citat:
Ska du beställa 20 eller 2000 tröjor?
Jag förstår inte riktigt, men att beräkna mängdrabatter på 20 eller 2000 är ganska stor skillnad.
Ska tryckeriet skicka iväg ordrarna till slutkund eller sköter du det själv?
Vad har du för krav på tröj- och tryckkvalitet.
Under 100 är inget problem med digital fyrfärgstransfer. Dock funkar det bara på ljusa plagg.
|
Jag var lite oklar. Jag skulle om möjligt vilja börja med 20 plagg. Min gissning är att jag kan sälja många fler än 1000 plagg men det är en för hög ribba för mig att sätta som garanti. Om tryckeriet kunda skicka iväg plaggen till kunden direkt(Detta om de redan har detta på rullians) så vore det klart bäst. Kvaliteten ska vara Normal? Inga gnuggisar men heller inte så bra att det kostar mig för mycket.
Jag har också hört om det där med att "mallen" inte räcker till fler än ca 100 tryck. Det är lite synd men jag vet inte om det finns en lösning för detta så det kan jag inte säga något om, jag ska absolut inte ha ljusa plagg för det ser ut som crap on a stick. Jag måste ha misstagit mig om tekniken, den heter kanske Offset printing som trycker vektorgrafik i färg på mörka plagg med god kvalitet.
Jag är ju ingen textilare själv så allt jag vet är efter vad jag läste på sidorna.
|