![]() |
Citat:
Ajajaj...det låter inte bra va...lol |
Måste nog säga tt Aftonbaldet når ibland botten, såsom professorn som argumenterar emot PowerPoint eller likanande program. Skulle gärna vilja se en presentation han ger om han använder hela meningar och mycket information. De flesta sover nog under tiden ... Jag besöker internationella konferenser hela tiden och har min syn på hur en presentation skall ges. För just detta ändamål är PowerPoint ett utmärkt verktyg där man skapar presentation er på ett bra och enkelt sätt. Man skriver ju inte uppsatser med programmet, utan presentationer. Under en presentation skall inte åhörarna läsa, de skall titta på dig, delvis på presentationen och lysnna - inte läsa uppsatser på en gammal "overhead".
|
Det är en riktigt dålig artikel hos aftonbladet, obegriplig stundvis. Professorn har dock en poäng. Powerpoint är utmärkt för att sälja in något, inte för att förklara ett svårt problem.
|
Ibland undrar man ju var de hittar allt nånstans,....det måste väl ändå finnas mer intressanta saker att skriva om....eller?!
|
Allt är verktygens fel!!!
|
Citat:
|
Jag är själv inte särskilt förtjust i powerpoint (säger jag samtidigt som jag sitter och förbereder ett stort föredrag med just en ppt-prestentation, men skit samma). Håller med om att man inte kan skylla detta på just powerpoint, utan det är ju vad användaren väljer att skriva. Samma sak gäller ju även OH, blädderblock eller vad man nu använder, man skriver inte en lång uppsats på ett blädderblock heller. Det jag avskyr med powerpoint är snarare alla effekter eller vad man ska kalla det, ord som flyger in från höger samtidigt som det kommer en fanfar i högtalaren. Sån skit hör inte hemma på en presentation, men det har tyvärr inte folk fattat.
|
Citat:
|
Citat:
|
jag har alltid hatat powerpoint. Varje gång vi skulle haft någon presentation i skolan med powerpoint så har jag gjort mitt med adobe premier eller liknande..
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:33. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson