![]() |
Skulle vilja veta lite om ngn har erfarenheter kring fsdata?
Både positiva o negativa sådana. Varför är dom bra/dåliga? Till vad lämpar sig dom? Stora sajter/små sajter? o s v os v...... /Jonas |
Citat:
WN |
Min erfarenhet är att de mer eller mindre systematiskt skickar ut felaktiga fakturor och drar ut på tiden vid uppsägning, allt för att hindra kunden från att byta webbhotell. Redan från början är de inte särskilt billiga heller.
Mer information hittar du på CINT |
Erinrar mig att jag hörde något om en stor diskkrash de hade för några år sedan, var strul med backupen i den vevan. Dock är detta något jag har läst på ett annat webmasterforum, har själv ej varit kund hos FS-Data.
Andreas |
Nja det där vill jag gärna dementera... jag/vi har kört ett flertal projekt på fsdata och ang fakturorna så kan jag säga att ekonomiavdelningen förmodligen är den schysstaste som finns. Har heller aldrig haft problem med uppsägning trots att vi kört cirka 5 konton där sedan 1999.
125 spänn i månaden är inte direkt dyrt med tanke på att du får precis allt du behöver & många extra-features du inte får på andra webhotell. Man får det man betalar för, gå gärna till era 10kr/mån webhotell och försök driva en seriös tjänst & lycka till. Jag kan inte göra annat än att rekommendera FS-Data till 100% (vilket som WN påstår också framgår av 1000 andra trådar). Söker ni aldrig på ett ämne innan ni postar? |
Citat:
Man lär sig dock av sina misstag & de håller grymt bra backup numera. Vi har vid ett flertal tillfällen efterfrågat äldre filer och de har kunnat plocka fram dem med en marginal på ~20 minuter från tiden vi specifierade i ett par av fallen, det kallar jag service. |
Som jag resonerar så betalar jag hellre 125/månad än 12 kr/mån när jag vet att jag får en bra service och support.
/Jonas |
Citat:
WN |
Ska precis byta från Xlate com hyr in sig på fsd.
Tyckte helt enkelt det var för dyrt för mig, fick hyra in mig på min kompis server istället med samma förutsättningar och för bara 300 kr/år. Fsd har strul ibland (som alla andra) och en bra support. Så länge man ringer på dagtid innan kl. 17 och inte när de har lunch. Blir det strul på helger är man alltså fast. Däremot tycker jag att deras startavgift är lite väl hög med tanke på att man ändå binder upp sig i ett år. Tre månaders uppsägninstid är väl också lite mycket (med tanke på priset), men det får man väl ta. Slutgiltigt vill jag säga att FSD är bra så länge du har pengar, men är du en fattig student (som jag) ska du nog välja något billigare. Dock ej 1kr/mån hotellen. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson