WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   12 st domännamn för 2900 inkl moms (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=9176)

stefanhansson 2005-08-03 12:54

Hej

Jag har några domännamn som jag är intresserad av att sälja:

777joker.com

777wildcards.com

Employerlookhere.com

Hugesum.com

Lasvegasswedes.com

Medverka.com

Medverkan.com

Panodil.com(varumärkes intrång kommer ej på frågan om man inte har reggat den i ond tro, vilket jag ej
gjort, se www.panodil.com för mer info)

Semlor.se

Svenskabanker.se

Tsunamikatastrofen.se

Vardagsproblem.se

Xassa.com

Xxxfilmer.se

Du får alla ovan för 3750 SEK inkl moms och ägarbytesavgiften. Kan säljas separat, dock undviker jag gärna detta då det blir så mycket mer pappers exercis. Priset kan diskuteras vid snabb affär.

PM'a mig ditt bud, eller maila till [email protected]

/Stefan

hubbert 2005-08-03 13:58

Citat:

Panodil.com(varumärkes intrång kommer ej på frågan om man inte har reggat den i ond tro, vilket jag ej

Kan bli intressant att se. Den reggades i juni i år eller hur?
Och panodil är ett registrerat varumärke i Sverige sedan innan det datumet...

mhz 2005-08-03 19:04

La märke till att du skrev på "tsunamikatastrofen.se" att sidan är till salu och att pengarna går till välgörenhet.

Vilka tänkte du skänka till då ?

stefanhansson 2005-08-03 23:20

Citat:

Originally posted by hubbert@Aug 3 2005, 13:58
Citat:

Kan bli intressant att se. Den reggades i juni i år eller hur?
Och panodil är ett registrerat varumärke i Sverige sedan innan det datumet...

P.g.a att den som vill köpa ovan domäner kommer att vara rädd för detta så har jag valt att ta bort panodil.com ur ovan lista av domäner till försäljning.

Så nu kvarstår alltså nedan domäner till försäljning:

777joker.com

777wildcards.com

Employerlookhere.com

Hugesum.com

Lasvegasswedes.com

Medverka.com

Medverkan.com

Semlor.se

Svenskabanker.se

Tsunamikatastrofen.se

Vardagsproblem.se

Xassa.com

Xxxfilmer.se

Du får alla ovan för 3500 SEK inkl moms och ägarbytesavgiften. Kan säljas separat, dock undviker jag gärna detta då det blir så mycket mer pappers exercis. Priset kan diskuteras vid snabb affär.

PM'a mig ditt bud, eller maila till [email protected]

stefanhansson 2005-08-04 16:16

Hej

Då ingen verkar vara intresserad av att köpa alla domänamnen i bulkpack så väljer jag nu att sälja nedan domännamn separat. Priset kommer att ligga på 70 SEK per styck för .com , och för .se kommer jag att ta 150 SEK per styck inkl moms men exkl ägarbytesavgiften(och loopia där dem flesta ligger tar inget för .com, men 350 SEK inkl moms för .se i ägarbytesavgift. Rätta mig om det är fel).

777joker.com (Lucky number seven.....joker)

777wildcards.com (Poker spelas som aldrig förr i hela världen, spela ett säkert kort och få ett bra pokernamn)

Employerlookhere.com (Arbetslös har nog alla varit nångång, en perfekt sida för dig som vill att arbetsgivaren skall se din CV)

Hugesum.com (Stora pengar, utmärkt sida för finansnytt och allt som rör ekonomi och finans)

Lasvegasswedes.com (Community för svenskar som bor i Las Vegas)

Medverka.com (....i en film, till bättre värld, mindre våld på gatorna....osv.)

Medverkan.com (Alla ska känna medverkan i det man gör)

Semlor.se (40 miljoner semlor såldes år 2004, ta del av den kakan du:))

Svenskabanker.se (Bra tradedoubler ställe att få ersättning för folk som lånar pengar via internet, bra site om svenska banker, räntor, lån, senaste nytt inom finansbranschen, m.m.)

Tsunamikatastrofen.se (En sida tillängnad alla svenska offer för tsunamikatastrofen. Pengarna från försäljningen av detta domännamn går till välgörande ändamål, rädda barnen närmare bestämt)

Vardagsproblem.se (Ett forum där man kan prata om vardagsproblemen man har)

Xassa.com (Perfekt namn för branding)

Xxxfilmer.se (För dig som vill sälja erotiska filmer via nätet, eller äger ett produktionsbolag som producerar erotiska filmer)

Ta kontakt med SCB(www.scb.se) om ni vill veta hur mycket vardera bransch som ovan domännamn anspeglar på omsatte förra året, den statistiken finns till de flesta ovan domännamns branscher.

Jag är en stolt nybliven tvåbarnsfar som inte har tid längre att hålla på att sitta framför datorn, blöjbyten och nappflaskan är det som kommer att ta min tid framöver. Så passa på grabbar och tjejer och ta över erat nya skötebarn likaså i form av ett domännamn som ni kan ta väl hand och se växa :), dock vill jag inte att mina döttrar ska få så många besökare som möjligt :), kvaliteten är bättre än kvantiteten även om i mitt fall var det viktigt att både ha kvalitet såsom kvantitet för att få två döttrar(uppvaktning sker med pappas närvaro och under sträng övervakning, endast slips och vattenkammat duger nog bra åt pappas tjejer:)).

Maila ditt bud till: [email protected]

/Stefan

koala 2005-08-04 16:21

Semlor.se var rätt het... du skulle nog kunna sälja den till den där mannen från Skara som gillar semlor och har mycket pengar. (Minns inte hans namn just nu, och bryr mig inte.)

stefanhansson 2005-08-04 19:27

Hugesum.com blev såld ikväll.

stefanhansson 2005-08-05 11:45

Fast pris på ovan domäner: 70 SEK per styck inkl moms för .com domänerna, och 550 SEK per styck inkl moms och ägarbytesavgift för .se domänerna. Du kan få köpa .se för 200 SEK per styck inkl moms och att du betalar ägarbytesavgiften själv.

Eller......7 st .com för 400 SEK inkl moms vid snabb affär, eller 5 st .se för 2500 SEK inkl moms och ägarbytesavgift här likaså vid snabb affär.
Utan ägarbytesavgiften betalar du bara 1000 SEK inkl moms
för 5st .se men då får du betala ägarbytesavgiften själv.

Låt oss göra affär idag fredag innan klockan 16:00(så hinner jag skicka in alla papper till Loopia så att dem kan fixa ägarbytet under helgen).

Nej, jag är inte desperat i behov av pengar, är bara less på att behöva vänta på rätt köpare, hittils har det varit totalt kaos med budgivning hit och dit, med den ena efter andra som bjuder under och över och hoppar av, osv. Jag säljer heller till lägre pris till rätt köpare, än till högre pris till fel köpare.

stefanhansson 2005-08-05 12:39

Hej

Många på denna sajt har nog mer tid, kunskaper, och kontakter än jag som kan skapa nåt av domännamnen, och garanterat kan du som köpare av nedan tolv domännamn få ut 240 SEK eller mer per styck för domännamnen. Gå ihop några stycken om inte enskild person inte har ekonomisk bäring att köpa alla tolv själv, det gör även att ni kan brainstorma ihop något ännu bättre projekt att utveckla av nedan domännamn.

7 st .com för 400 SEK inkl moms vid snabb affär, eller 5 st .se för 2500 SEK inkl moms och ägarbytesavgift här likaså vid snabb affär. Utan ägarbytesavgiften betalar du bara 1000 SEK inkl moms för 5st .se men då får du betala ägarbytesavgiften själv. Totalt 12 domännamn för 2900 SEK inkl moms och ägarbytesavgift, det ger ett snittpris på 242 SEK inkl moms per styck.

Nu sänker jag varken priset eller mig själv lägre. Det är ju nästan beklagligt att ingen nykter människa trätt fram och sagt "japp, jag köper dem av dig för det priset som är rimligt och vettigt". Kom ihåg att 200 SEK kommer att gå till rädda barnen från den personen som köper tsunamikatastrofen.se, dem pengarna skall jag med glädje skänka dit och skriva under med ditt namn(inte mitt).

777joker.com (Lucky number seven och joker funkar bra inom spel)

777wildcards.com (Poker spelas som aldrig förr i hela världen, spela ett säkert kort och få ett bra pokernamn)

Employerlookhere.com (Arbetslös har nog alla varit nångång, en perfekt sida för dig som vill att arbetsgivaren skall se din CV)

Hugesum.com (Stora pengar, utmärkt sida för finansnytt och allt som rör ekonomi och finans)

Lasvegasswedes.com (Community för svenskar som bor i Las Vegas)

Medverka.com (....i en film, till bättre värld, mindre våld på gatorna....osv.)

Medverkan.com (Alla ska känna medverkan i det man gör)

Semlor.se (40 miljoner semlor såldes år 2004, ta del av den kakan du:))

Svenskabanker.se (Bra tradedoubler ställe att få ersättning för folk som lånar pengar via internet, bra site om svenska banker, räntor, lån, senaste nytt inom finansbranschen, m.m.)

Tsunamikatastrofen.se (En sida tillängnad alla svenska offer för tsunamikatastrofen. Pengarna från försäljningen av detta domännamn går till välgörande ändamål, rädda barnen närmare bestämt)

Vardagsproblem.se (Ett forum där man kan prata om vardagsproblemen man har)

Xassa.com (Perfekt namn för branding)

Xxxfilmer.se (För dig som vill sälja erotiska filmer via nätet, eller äger ett produktionsbolag som producerar erotiska filmer)

/Stefan

Lindahl 2005-08-05 12:45

Detta är den tredje tråden där du försöker sälja samma domännamn. Snälla, skapa inte en fjärde.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson