![]() |
Funderar på att sälja http://www.golfguiden.net
Kan någon tipsa mig hur jag bäst går till väga, hur mycket sidan kan vara värd mm. Har en del sammarbeten som tex Telia Startsida där sidan har en egen länk under golf. Se http://www.startsidan.telia.se/frame...en.net/&pmid15 Har märkt att många annonserar ut sina mer eller mindre värdelösa sidor på blocket men det känns väl lite fel, eller?? ;) Maila gärna så blir jag tacksam. |
sedo.com
missdomain.com båda listar dina sidor och ser till att affären sedan går rätt till. Dock tar de båda 10% av försäljningskostnaden. ;) |
Tack för tipset.
Har försökt lägga ut den på Sedo.se men det var lite krångligt. Vet ej om det var någon höjdare. På Missdomain.com gick det lite lättare. Får se om någon nappar, annars får jag väl driva den vidare och käna lite pengar istället för att ligga på sofflocket :P http://www.golfguiden.net |
Tycker inte att det är fel att lägga ut en sida på Blocket till försäljning. Du når kanske mer än på missdomain. Hur som helst så skull jag nog inte säga att andras sidor som de annonserar ut på blocket är värdelösa. En hel del sidor på senaste tiden som varit där (dejtingsidor) är väl inkörda och kända i Sverige och når kanske fler än din sida. Kom ihåg att vara lite mer objektiv och generalisera lite mindre. Hur som helst, lycka till med försäljningen!
|
Jag väntar nog lite med Blocket men tack för svaret och lovar att bli mer objektiv ;)
|
Citat:
Men då det är gratis att annonsera på dessa sidor, ska du självklart göra det. Tycker även att Blocket.se låter som en bra idé. Bäst är nog dock att på något sätt försöka nå potentiella köpare på annat sätt. Antingen via direktkontakt eller via annan målinriktad aktivitet/åtgärd, exempelvis genom annons i någon golftidning eller annat forum för golf.(?) |
Citat:
Förutom att du då tjänar en slant, ser intressenter att sidan är till salu när de knappar in adressen. Statistiskt sett säljer parkerade siter fem gånger snabbare än icke parkerade. Dessutom har företag numera också börjat hitta till domänhandelsplatserna. Stora svenska företag i bil, bokförläggar, telekombranschen m.m. är kunder hos oss. Ett av de företag som har gått med på att bli använda som referens är Adidas. Företaget använde sig av vår domänförvärvstjänst. Dessutom, när det gäller domänförsäljning hamnar du genast i en mkt bättre utgångsposition om intressenten kontaktar dig. Det är mycket svårt att ringa upp företag och: 1. Övertyga dem att de behöver din domän 2. Få dem att betala ett rättvist pris Var istället lugn och lägg ut namnet och parkera det. Alternativt utveckla siten. |
Varför uppger du inte information för WN:s besökare så har du 3000 potentiella kunder redan där och det är gratis!
Hur får man förresten fram statistik om att parkerade domäner säljs fem gånger snabbare än oparkerade? Skulle vara intressant att läsa den undersökningen. |
Har inte tid att utveckla sajten vidare. Har andra projekt på gång som ger bättre avkastning på sikt. B)
Här kommer iallafall lite kort info om golfguiden.net Golfsajt som kan generera stora pengar för den som kan lägga ner lite tid på den. Omsättningen 2004 var ca: 100.000 kr genom olika banners samt länkar. Idag har sajten ca 2000-2500 unika besökare i månaden. Rekordet är ifrån Aug 2004 då 12.000 unika besökare hittade till sajten. Har en del stora sammarbetspartners idag som tex. www.startsidan.telia.se, www.svt.se mm Finns mycket kvar att bearbeta då vi bara hunnit med ca 5% i dagsläget. Säljes komplett med databas mm. PM:a om Ni har fler frågor. |
Citat:
För varje domän kan man utläsa hur många dagar den har varit till försäljning och om den har varit parkerad eller ej. Orsaken till att parkerade domäner säljer snabbare är att det är mycket lättare att hitta ägaren. Är domänen parkerad hos oss, finns en länk om att sajten är till salu. Ett klick och man kan lägga bud. Exempel: alkohol.se Annars måste man leta i whois entries, googla och göra detektivarbete på annat sätt. Säkert en baggis för många av oss här, men svårt för den genomsnittlige internetanvändaren. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson