![]() |
Tja.
Börjar med att säga att jag hade ingen aning om var jag skulle lägga denna, så det blir här. Bara att flytta om det känns att den ligger fel. Sedan till frågan. Det är så att jag har ett statistik-script som jag håller på att utveckla, och mest testar mina egna kunskaper. Nu har det kommit till den delen där jag skulle vilja kunna kolla "Land" och/eller "ISP". Därför undrar jag om det är någon som vet av någon sida där man gratis kan/får anropa för att göra dessa förfrågan på ett IP? Vet av att Ripe.net är den bästa att kolla mot, men får man göra det genom automatiska script? Eller det är kanske någon som sitter på dessa så att jag kan lägga in i db direkt, då gäller det de svenska ISP och vilka ip som de äger. Helst också vilka ip som är kopplade till vilka länder. Tack för svar. Jag vet att det går att köpa upp allt från lite olika ställen, men undrar bara om det finns någon som redan sitter på filer(sql, txt, cvs m.m) till db eller kanske vet av någon sida att anropa. |
RIPE och de andra kommer inte uppskatta några automatiska förfrågningar. Du kan köpa koppling av IP till ISP hos en del, hur tillförlitliga uppgifterna är vet jag inte. Om du vill ha IP till land kan du kika i min signatur.
|
IP->Land måste jag säga att Pers skript/databas fungerar mycket bra, finns ingen anledning att lägga ut flera hundra per månad på andra tjänster av samma typ.
|
GeoIP Country är gratis.
|
Det här kanska kan vara nånting?
http://ip-to-country.webhosting.info/ |
Sajten hostip.info försöker även ge staden. Landet funkar bra, stad sådär. Där finns en uppdaterbar MySQL-dump att ladda ner/uppdatera samt script för att använda på egen sajt. Kanske värt att prova?
|
Många trevliga länkar, är det någon som vet om/var man kan få tag på en databas/xml/excel-fil med alla länders namn på både Engelska och originalspråket, gärna även med förkortningen?
exempel: "se","Sweden","Sverige" Behöver alltså inte innehålla IP-range för länderna utan bara namnet på både engelska och originalspråket. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson