![]() |
Ett av IT-yrans mest välkända varumärken - Letsbuyit - dammas av. På onsdagen gick det åter att klicka sig in på e-handelsportalen, vars svenska verksamhet försattes i konkurs 2002.
Länk till artikeln på SVD http://www.Letsbuyit.se |
Mycket snack och lite verkstad. Letsbuyit.se har varit uppe hela tiden, med blandat innehåll. Sidan ser t.ex. idag exakt likadan ut som den gjorde för en månad sedan.
|
Är det någon som vet vem/vilka som ligger bakom?
Ful som stryk var den i alla fall. |
Samma ägare som torget... Samma innehåll som torget.... Samma innehålls värde som torget, d.v.s. NOLL.
|
co-shopping-konceptet verkar vara begravet. synd jag tror ändå det har en viss framtid för sig inom rätt varulategorier.
|
Men det är ändå så man får lite gåshud och blir tårögd.
Det va en fantastisk tid när de startade.. |
Startar igen?
Nu kör de ju mer en slags kopia av torget ;D Tidigare affärsiden var ju bra om de hade fått igång den ordentligt. |
Varför skulle co-shopping vara begravet? Jag tror på co-shopping idéen men det var inte det som letsbuyit jobbade med, dom marknadsförde det bara så.
Själva idéen med co-shopping är att pressa priset. Om man kan köpa samma produkt 5-10-20% billigare ute på nätet än på en co-shopping sidan så faller hela tanken bakom co-shopping. |
Citat:
Det är ju en smart ide, dom var bara ute för tidigt liksom mycket annat under IT yran. Nu ska det bara komma modiga entrepenörer som vågar ta upp alla bra ider som dök upp under dessa åren. Jag vet att man kunde beställa mat från Willys och få det hemkört, helt super! Finns det något tråkigare än att gå och handla mat? Men tyvärr gick det inte runt och las ner. Men idag skulle det kanske funka.... |
Mina föräldrar köpte maten via internet här i Alingsås. .man brukade kunna kolla på fakturanumreringen de fick varje vecka när de hämtade sina grejer.
1,2,4,5,7,8 osv .. ;) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson