![]() |
Som (f.d. ?) kund till MyPay har det dykt upp en del frågor senaste tiden om det man har läst. Nån som sitter på mer information. Vem äger företaget? Finns företaget kvar? Läste idag om en nyemission i MyPay på http://www.nyemissioner.se/nyemission_nyem...emissioner.html
Skulle vara intressant att höra mer om nån vet något? |
Vad exakt är en nyemission och vad innebär det i praktiken?
Fungerar MyPay och dess tjänster fortfarande? |
Nyemission innebär att man ger ut nya aktier vilket tillför företaget pengar.
Fråga 2 låter jag någon annan svara på. |
Mina erfarenheter av mypay är följande;
Registrerade mig för ett halvår sedan, loggade in och hitta dokumentation för hur man använder deras tjänster. Fick aldrig igång min egen tjänst riktigt utan lade det hela på is på obestämd tid. Nu för någon månad sedan när jag skulle dra igång en annan tjänst som utnyttjar smsbetalningar så loggade jag in på mitt gamla konto och kunde inte hitta dokumentationen :) Ringde dem, tror det var klockan tio eller nåt en fredagkväll (man har juh lixom inget bättre för sig ;)), fick svar och de lade upp sin dokumentation igen på webben, de hade väl slarvat bort den eller något. Man kan juh hoppas att det problemet inte varit alltför långvarigt :) Jag har inte fått någon utbetalning av dem ännu, pga att jag inte har samlat ihop några direkt jättestora summor (27usd varav 5 numera är disponsibla, vad det nu betyder .. varför skulle 5 vara disponibla..). Hursomhelst så har de faktiskt lagt till en funktion jag och säkert flera har saknat, nämligen en logg över alla inkomna transaktioner i samband med varje konto (innan var man tvungen att kolla varje land var för sig, vilket var lagom drygt). Så slutsatsen är iaf att de verkar leva. Sen får vi väl se om de där pengarna kommer att betalas ut. Supporten och tjänstevilligheten är det inget fel på, även om det kanske inte är på topp med finputsen alltid :) Edit: antalet smilies är direkt proportionellt mot antalet öl. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson