WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på mitt projekt! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8808)

Stuve 2005-07-07 10:26

Jag har nu gjort om hela http://www.sidan.nu och börjat tagit betalt för den de kostar numera ca 6kr/mån..
Jag skulle behöva lite feedback på den siten nu, hur den funkar, om de är lätt att förstå infon & hur man betalar, om allt fungerar som de bör när man skapar ett konto och den biten.
Kom gärna med ris och ros så att ja har möjlighet att utveckla sidan och ev rätta till ev fel nu när ja nyss lagt upp den.
Tack på förhand
//Stefan A

Tomas B 2005-07-07 11:04

Stefan

Det första jag ser när jag går in på sidan är: Bli medlem!

= ... Det kommer att kosta pengar (ide flesta fall)..

- Ta bort den delen och flytta den till slutet av din text så att du först har en chans att sälja in kunden innan du försöker få hans hårt intjänade pengar.

Ang din text under "bli medlem" så bör du "tvätta den" dvs göra om texten så att det blir ett tydligare budskap och lägga till en bra intressant headline. Som det är idag så är det endast en klump med text som inte är av intresse för besökaren och det finns inget som gör mig intresserad utan bara en hög med text.

Lycka till!

/ Tomas

Stuve 2005-07-07 11:29

Oki! tack för ditt svar.
Jag ska kolla över det och ändra på det.
Faktum är att jag läst lite inlägg ang "sälj inriktning" och hur viktigt det är med rätt ordval. Och de var mitt nästa steg att gå igenom all text för att få det att låta så bra som möjligt utan att få för mycket säljinriktning.
Jag la vikten på de tekniska nu, och ska nu som sagt fälja upp alla texter, så tack för tipsen!

Mvh
//Stefan

Storen 2005-07-07 11:35

Jag skulle vilja ha en länk i den rutan också,.Automatiskt så klickar man på "gubben" om man vill regga sig efter att ha läst texten.

Ta bort det röda meddelandet längst ner också.. Det där kan du nämna i en FAQ, eller på medlemssidorna..

JohanH 2005-07-07 13:22

Statistik rutan gör väl ingen direkt nytta.

"Dom 5 nyaste medlemmerana"
sugkuk.sidan.nu är ju inte speciellt snyggt att ha på första sidan...

Har du testat att ha samma bg som du har i toppen på de olika box rubrikerna?

Stuve 2005-07-07 13:45

Ne, de är nog sokm ska försöka vara rolig och lägga till en sån sida, tänkte ta bort den för att ja trodde den var oseriös, men hah, dom hade visst samma namn på sitt domän, vet inte riktigt varöfr ja la till de 5 senaste registreringarna, antar att de beror på att de andra sidorna har de, men om man tänker efter kanske de bara är onödigt att ha en sån där, då kanske de just blir så att folk signar upp på sidan för att kunna få gratislänk där på sidan, Ska fundera på om man kanske ska ta bort den funktionen..

Jag funderade på att lägga samma bakgrund på alla rubriker, men tänkte på att de kanske kommer bli lite för mycket av den bakgrunden, va trr ni andra om det? blir de för mycket eller tror ni de ser bättre ut?

Ingen som har några kommentarer ang de tekniska, när man ska bli medlem och loggar in och den biten?

Storen: La till den där texten igår när ja hade skickat ut ett mail till alla medlemmar och flertalet hörde av sig att de inte hade fått den informationen, tänkte bara ha den där nån dag för att uppmärksamma folk om det.
Mvh
Stefan.

Marcus 2005-07-07 21:00

Jag tror du behöver motivera varför dina potentiella medlemmar ska betala för att få en reklamfri enklare adress när det finns flera andra subdomäntjänster som har gratistjänster utan reklam. Även om 75 kr per år inte är så mycket pengar så skulle det nog inte skada eftersom det är en relativt hög avgift i sammanhanget.

Vidare bör du nog omformulera texten i högra spalten där det bl.a. står "Sökmotorer kommer även använda din sidan.nu adress vid resultat av en sökning." eftersom det är lite väl mycket mumbojumbo.

Bilden där det står "No ads" känns mer passande om det skulle varit på svenska och känns inte riktigt som det stämmer eftersom det är reklam under provperioden?

Ser bra ut i övrigt.

Tomas B 2005-07-08 10:47

Jag tror att om du ska få någon som är beredd att betala 75kr för en liknande tjänst så måste du nog gå ut tydligare och sälja in dem att de får prova gratis under en månad.

Sen måste du få kunden att vara aktiv dvs se till så att han får tex trafik. Om han får trafik och ser att det fungerar så är det mer troligt att också betala en mindre summa för att behålla trafiken.

Alt ska du i ett tidigt skede kontakta kunden och fråga vad han behöver hjälp med samt förse honom med bra tex trafik lösningar. Ha hela tiden en dialog med kunden och bygg upp en relation.

Just my 2c

/ Tomas

Stuve 2005-07-08 13:54

Japps! tackar för alla svar!!

Först vill jag säga det att de flesta som nu tar betalt tar i flesta fall 99kr/år /adress

och vi kommer erbjuda våra kunder att de automatiskt får www. framför sitt subnamn.
Antar att de sidor som är gratis har kanske sämra namn att erbjuda besökarna.
dom som tar betalt är väl vi då och www.sida.nu och just.nu för att ta några exempel, och de är ju adresser där man kan göra rätt mycket med namnet.

Som sagt, tack så mycket, ska sätta mig under helgen och kolla igenom alla svar och ändra sidan utefter dem.

Thomas B: ditt förslag på att erbjuda kunden nåt mer är även jag inne på, ev att man har nåt samarbete med nån sida så man ser till att de kommer med bland bland ett flertal sökmotorer..

hmm.. Kanske man även kan erbjuda sidorna som uppgraderar gratis text annonsering längst upp i framen som finns på alla prov-sidor, de kanske vore nåt?

Mvh
//Stefan A

Stuve 2005-07-08 16:00

om de är nån som vill ge feedback hur de ser ut när man loggat in och har betalat kan logga in med ronn / ronn

Finns de nåt ja bör lägga till eller ändra på där? utgår de tydligt hur man ska betala tjänsten?

Mvh
//Stefan A

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson