![]() |
Tänkte mest höra här vad ni tycker om en grej. Kontaktade ägaren till Plocket.se för att höra om han var intresserad av att sälja den och för mycket, fick svaret:
Citat:
Citat:
|
Nej absolut inte. Hade kanske varit värt det om det varit en riktig kanondomän, vilket plocket.se verkligen inte är för mig iaf.
Sen, precis som du säger, kan man köpa en annan domän och bygga eget system och sedan sitta med många tusenlappar över till marknadsföring. |
För ett annat domännamn med "rätt" keyword hade 50 000 kanske varit rimligt (begagnat.com?) eller dylikt. Plocket är inte ett namn som är värt 50 000 i mina ögon.
|
Sen skulle du nog förlora domänen i en ATF-tvist mot B locket.
Läs: www.iis.se/domannamn/doc/beslut_blocken.pdf |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Hursomhelst, tycker det är skojj att se argumenten när Spindel inte ville betala 50k, att försöka förklara vad han kan göra för pengarna istället... skulle det göra så att domänägaren vill sälja den? :) ("om inte du säljer den till mig så köper jag potatis för pengarna". "...jaha?") Uppenbarligen vill han behålla den och sa 50k för att det vore en rimlig prislapp för att bli av med den. Själv har jag många gånger resonerat på samma sätt med andra prylar, att jag vill ha xxxxx kronor för den annars får det vara, kan lika gärna ha den kvar, spela roll... :) |
Citat:
|
50 lax för den domänen känns ju lite väl i överkant om jag själv får säga... men klart.. är köparen desperat av domännamnet så kan det säkert inte vara omöjligt
|
heh, hur blir man i desperat behov av "plocket.se"? Är det typ om man utvecklar en webbapplikation i 2000 timmar med arbetsnamnet "plocket" och sen kommer på att man inte äger domänen? ;)
Då skulle jag nog döpa den till plock1.se hellre än att hosta upp 50k.. *host*domänhandlarpris*host*. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson