WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Serversidans teknologier (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=4)
-   -   IIS hänger sig när man använder IE (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8648)

Lindahl 2005-06-26 19:21

Hemma kör jag med Windows XP Pro (SP2), och IIS 5.1 att testa mot när jag skriver hemsidor. Har stött på det lilla luriga problemet att IE ganska så ofta får IIS att kracha. Följande meddelande får jag:
Kod:

inetinfo.exe har stött på ett problem och måste avslutas.
version 5.1.2600.2180
felaktig modul nl_lsp.dll
version 0.0.0.0
felaktig adress 0x000020e3 samt 0x00006970.

Problemet uppkommer dock aldrig med Firefox. I IE märker jag dessutom av XP Pro-begränsningen med 10 samtidiga besökare, på sidor med mycket bilder visas helt enkelt inte fler än 10 bilder. Det tycks alltså på något sätt vara så att IE bombarderar servern med massor av requests, men Firefox sköter det hela lite snyggare och på det sättet uppstår inte problemet där. Kan detta ha något med saken att göra?

Förslag på vad som kan göras för att åtgärda det hela? Att installlera om IIS hjälper inte.

Jonas 2005-06-26 19:54

Citat:

Originally posted by Baltiz@Jun 26 2005, 19:21
Hemma kör jag med Windows XP Pro (SP2), och IIS 5.1 att testa mot när jag skriver hemsidor. Har stött på det lilla luriga problemet att IE ganska så ofta får IIS att kracha. Följande meddelande får jag:
Kod:

inetinfo.exe har stött på ett problem och måste avslutas.
version 5.1.2600.2180
felaktig modul nl_lsp.dll
version 0.0.0.0
felaktig adress 0x000020e3 samt 0x00006970.

Problemet uppkommer dock aldrig med Firefox. I IE märker jag dessutom av XP Pro-begränsningen med 10 samtidiga besökare, på sidor med mycket bilder visas helt enkelt inte fler än 10 bilder. Det tycks alltså på något sätt vara så att IE bombarderar servern med massor av requests, men Firefox sköter det hela lite snyggare och på det sättet uppstår inte problemet där. Kan detta ha något med saken att göra?

Förslag på vad som kan göras för att åtgärda det hela? Att installlera om IIS hjälper inte.

Vad använder du IIS till?

Programmera ASP? Använder du PHP med IIS så föreslår jag att du använder Apache istället.

Troligen så har du någon korrupt fil som används utav IIS. Testa att återställa nl_lsp.dll ifrån din XP skiva (alt. SP2).
Har du testat att installera om SP2?

Lindahl 2005-06-26 20:28

Använder IIS till ASP.

Hur som helst, jag skulle testa att återställa filen från cd:n som du sa, men hittade den inte där. Gjorde då en liten efterforskning och kom fram till att filen verkar tillhöra programmet NetLimiter, ett program jag inte kört på år och dag, men som webbservern uppenbarligen läser in av nån anledning. Filen är tydligen känd för att skapa konflikter med andra program som tex Google Desktop Search. NetLimiter är hur som helst avinstallerat nu, och dll-filen är borttagen. Allt tycks funka som det ska (förrutom det där att det blir några bilder som inte visas då och då pga error 403.9 (för många anslutna användare, men det går att åtgärda med programmet MetaEdit som går att ladda ner från microsoft.com))

Westman 2005-06-27 14:14

Öhhh, nl_lsp.dll? Är inte det NetLimiters Layer Service Provider? Avinstallera NetLimiter och prova.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson