WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Double.se byter servrar i natt! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8497)

double 2005-06-15 17:25

Hej, vet att många hänger här så jag lägger en post här också.

Citat:

Då var det dags, i natt (2005-06-16 vid kl.00:00) byter Double serverar. Dom nya maskinerna är riktigt vassa och jag blev själv riktigt imponerad när jag såg hur snabbt allt gick.

Dock finns ett problem som är omöjligt att undvika:

Sidan www.double.se kommer att bli inaktiv tillsammans med alla våra annonser i någon timma då DNS adresserna pekas om under natten. Vi hoppas att ni kan ha överseende med detta och hoppas att det inte kommer att påverka er prestation.

När ompekningen är klar kommer vi att kunna erbjuda en hel del nya funktioner den kommande veckan som efterfrågats en längre tid. Det är inte omöjligt att vi dessutom slänger upp en ny och snyggare design på kontrollpanelen. Mer om kommande uppdateringar kommer ni att få under veckan.

Med vänliga hälsningar,

[i]
Dejan S.
Account Manager
[email protected]
www.double.se

Ha en skön dag!

robertsson 2005-06-15 17:43

nämen... ÄNTLIGEN!

Var står dom nya servrarna?

double 2005-06-15 17:48

Nu finns allt i sverige :)

Jonas 2005-06-15 18:05

Citat:

Originally posted by double@Jun 15 2005, 17:48
Nämen grattis...

Kan man förvänta sig lite högre uptime nu då?

jimmie 2005-06-15 18:24

Uptime har knappast någonting med land göra utan hänger snarare på kompetensen för de som administrerar servrarna. Jag testkör för närvarande ett affiliateprogram och när det kommer upp kommer servrarna att skötas av The Planet och dem ligger i USA. Där snackar vi kompetens, visst om man ska ha en rejäl uppsättning servrar med redundans kostar det pengar men det är lite i förhållande till den bad-will det blir med ett system som inte fungerar.

Andreas Bard 2005-06-15 18:40

Citat:

Originally posted by jimmie@Jun 15 2005, 18:24
Uptime har knappast någonting med land göra utan hänger snarare på kompetensen för de som administrerar servrarna. Jag testkör för närvarande ett affiliateprogram och när det kommer upp kommer servrarna att skötas av The Planet och dem ligger i USA. Där snackar vi kompetens,

The Planet är riktigt grymma har en server där. Dom vet vad dom sysslar med.

hyperfly 2005-06-15 18:57

Citat:

Originally posted by double@Jun 15 2005, 17:48
Vilket företag har ni den hos här i Sverige då?

Mattias 2005-06-15 23:38

Något nytt på statistik fronten?

Jonas 2005-06-16 06:17

Citat:

Originally posted by jimmie@Jun 15 2005, 18:24
Uptime har knappast någonting med land göra utan hänger snarare på kompetensen för de som administrerar servrarna. Jag testkör för närvarande ett affiliateprogram och när det kommer upp kommer servrarna att skötas av The Planet och dem ligger i USA. Där snackar vi kompetens, visst om man ska ha en rejäl uppsättning servrar med redundans kostar det pengar men det är lite i förhållande till den bad-will det blir med ett system som inte fungerar.
Jo, jag är medveten om det.

Men iom att dom byter servers så tänkte jag att man kanske kan förvänta sig något bättre på köpet också.

Bengt 2005-06-16 11:07

Men snälla.... Ingenting fungerar ju nu klockan 11. Man kommer till FSdata då man ska till Doubles sajt. Byta inatt med en timmes stopp var det ju, och det får vi kanske acceptera. Men så här behöver det inte bli för den skull, man testar ju allting noggrannt före flytten, givetvis.

/Bengt

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson