![]() |
Någon mer än jag som fick en Mooretidning hem i brevlådan häromdagen. Undrade givetsvis var de fått itag på min adress. Men sen läste jag i aftonbladet att det berodde på att svenska fotbollsförbundet sålt adresserna.
Får de verkligen göra så? Jag har inte godkänt det. /Daniel |
Från expressen:
Fotbollsspelare fick herrtidning med posten Marita Ulvskog rasar mot flickfotografen Bingo Rimér. Socialdemokraternas partisekreterare, och före detta kulturministern, gillar inte att Rimér skickat ut tusentals gratisex av sin grabbtidning Moore. Utskicket av Moore, ett magasin som fokuserar på lättklädda retuscherade mjukporrbilder blandat med diverse pryl- och partyreportage, kan leda till att lagstiftningen ses över. – Man blir lätt bedrövad, säger hon till Svenska Dagbladet. Adresserna såldes. Moore fick adresserna genom att köpa dem av Svenska fotbollförbundet. Ulvskog vill inte att den typen av uppgifter ur register ska kunna säljas. Hon säger till tidningen att även kvinnor spelar fotboll i stor utsträckning numera och frågar sig om personer ofrivilligt ska få en tidning i brevlådan som de flesta uppfattar som en porrtidning. -------- Kanske Marita skulle ta sig en titt i Vecko Revyn eller Frida.... / Tomas |
Citat:
Mvh, Viper |
Jo, jag fick också en på posten.
|
Man får tycka vad man vill om saken, men man måste erkänna att Hr Rimér lyckats synliggöra tidningen rejält. Då menar jag inte bland de som fått den, utan all gratisreklam han fått i media sedan DataInspektionen nu tagit upp ärendet och TT skrivit om det. Tror mer eller mindre alla tidningar har det på sina sajter...
|
Jag har inte fått någon... :angry:
|
Citat:
Dock uselt (enligt mig) att de skickar ut gratis tidningar av den typen utan att kontakta mottagarna först. |
Citat:
|
Citat:
|
vad ni gnäller, jag hade blivit glad om jag fått hem en gratis tidning med läckra brudar i, nu ångrar man som någon säger verkligen att man la ner fotbollen ;D
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson