![]() |
Hej!
Postade tidigare idag en tråd där jag ville ha respons på min nya sajt: http://www.annonsformedling.se Har fått väldigt positiv respons och det känns jättekul! :) Nu hade jag tänkt börja marknadsföra sajten... Har börjat testa lite med adwords på google... Kör med följande annons: Svensk Annonsförmedling Unik nyhet inom Köp och Sälj Annonsera på 20 sajter, endast 19kr www.annonsformedling.se Har lagt in annonsen under följadnde sökord: annonsera, bil, båt, häst, mc, motorcykel, sälj, sälja Adwords räknar då ut att jag ska få ca 90 besökare /dag Har hittills haft EN! Hur kan det slå så fel? Kanske är det fel att skriva ut priset i annonsen? |
Några saker:
* Sätt högre CPC * Skriv in fler sökord. Anävnd Adwords egen "föreslå"-funktion och komplettera med egna. (Själv har jag hundratals väl genomtänkta ord.) * Gör flera annonser inom samma kampanj. Skriv olika texter och se vad som fungerar bäst. * Använd olika rubriker i de olika annonser du skapar! Google fetstilar sökord som förekommer i annonsrubriken! Om du får flest träffar på "annonsera" så ha en annons med ordet "annonsera" i rubriken. |
"bil, båt, häst, mc, motorcykel" det är nog lite för generealla ord.
Du kan däremot specca fraser som "sälja bilen" eller ordet "bil-annons" osv, det går ju att göra sådana inställningar, lägg till ordet "annons" och "säljmarknad" osv som ett sökord också. Istället för den rubriken så använd "Annonsera på 20 sajter" som rubrik, då ser man direkt vad det handlar om, folk skiter i vad du har för namn i det tillfället. |
Hej Filipp!
Här har du några av mina bästa tips när det gäller att skriva Adwordsannonser som skapar Klick!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson