WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Keywords onödigt? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=8313)

Emil Svensson 2005-06-04 15:17

Hur stor betydelse har det att man lägger in keywords egentligen? Har ju läst här och var att sökmotorerna inte bryr sig om dem, och ibland att de bara ses som vanlig text och därmed påverkar sökordsdensiteten lite grann.

Är det nån som har koll på detta? Funderar på att använda ett cms där det inte enkelt går att lägga till keywords och description, är det nån stor förlust?

Rasmus 2005-06-04 15:50

Du menar meta-taggen keywords?

Det sägs att den inte har någon vidare betydelse, men jag har inte någon erfarenhet av att kunna säga att jag är säker.

robnil 2005-06-05 16:04

Idag har den kanske inte någon större betydelse för google, annat än möljligtvis för att bekräfta sökord. Men detta kan ändra sig precis när som helst utan förvarning, så det känns väl lite dumt att begränsa sig.

Helena 2005-06-05 17:52

Dessutom, om man har en intern sökmotor (eller skaffar senare) har man stor nytta av keywords. Jag lägger in ord som jag tror att folk söker på (plus felstavningar, särskrivningar m.m.) som inte finns i själva texten på sidorna.

Eazt 2005-06-05 22:07

Citat:

Originally posted by Helena@Jun 5 2005, 17:52
Dessutom, om man har en intern sökmotor (eller skaffar senare) har man stor nytta av keywords. Jag lägger in ord som jag tror att folk söker på (plus felstavningar, särskrivningar m.m.) som inte finns i själva texten på sidorna.

Precis!

Som sagt, för sökmotorerna kanske det inte spelar så mycket roll i nuläget, men man kan lika gärna lägga upp sökorden för framtiden och andra behov än just sökmotorerna.

TjörnDesign 2005-06-08 11:32

robnil
Citat:

Idag har den kanske inte någon större betydelse för google, annat än möljligtvis för att bekräfta sökord. Men detta kan ändra sig precis när som helst utan förvarning, så det känns väl lite dumt att begränsa sig.
Eazt
Citat:

Som sagt, för sökmotorerna kanske det inte spelar så mycket roll i nuläget, men man kan lika gärna lägga upp sökorden för framtiden och andra behov än just sökmotorerna.
Bra tankar, går i exakt samma banor som mina egna.
Eftersom G idag inte allt bryr sig om kw är det stor sannorlikhet att dom värderar det högt så småningom.
Typiskt beteende av G för att lägga krokben på SEO branschen.

Vi lägger alltid in kw!

Emil Svensson 2005-06-10 10:44

Okej.. Hur är det med metataggen description då? Samma sak där?

robnil 2005-06-10 11:55

Näe den bör användas. Helt klart. Om inte annat så används den texten ibland som klickbeskrivning i serpen (beroende på sökmotor och sökning).

Emil Svensson 2005-06-10 13:50

Joo.. Det har jag också lagt märke till att den gör.. Så om man har valet bör man väl ta med den. Sen kanske de tar lite hänsyn till den i rankningen också..

Emil Svensson 2005-06-11 08:44

En till grej.. Titeltaggen.. Gör det något om den är för lång? Till exempel om sajtnamnet automatiskt läggs till efter den "riktiga" titeln (Mitt sajtnamn är på typ 20 bokstäver). Det är inte så att jag vill ha det på det viset, cms:et Drupal gör det automatiskt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson