![]() |
Hejsan!!
Ska vi inte ta och visa norrmännen för en gångs skull hur det ska gå till genom att ställa till med en hejdundrande fest på: SVERIGES NATIONALDAG eller vad säger ni... / Tomas PS. För er som inte vet det så är det 6 juni som gäller :) |
Citat:
Eller? Varför börja fira något man inte tidigare firat? Sist jag firade nationaldagen så var det när jag gick i ettan (15 år sedan) och då sjöng vi bara. Sedan dess har jag inte firat den. Så varför nu? |
Ha ha ha..
Du låter exakt som en äkta svensk.. Kom igen nu... / Tomas |
Citat:
Hur är man en oäkta? |
Japp låt oss nu visa vad EU, importsprit och 9 miljoner invånare kan göra en gång för alla!
|
Citat:
Fasen... det är fler i Sverige som firar Norges dag 17 maj än som firar 6 juni... Som jens sa: låt oss nu visa vad EU, importsprit och 9 miljoner invånare kan göra en gång för alla! / Tomas |
*ringer smugglaren* Nåjo, dricka i några dagar. *försvinner*
|
Ja, 17 maj är verkligen nåt alldeles extra här i Norge. Jag upplevde det för första gången nu i år och jag överdriver inte om jag säger att 90% av allt folk var finklädda och en betydligt högre andel hade folkdräkt här än i Dalarna vid midsommar - det säger ju en del. Det var parader och musikkårer (även några svenska) och studenttåg och flaggviftande. Riktigt festligt, faktiskt.
Förresten, tror att det är idag som de ska fira 100-årsminnet av upplösningen av unionen mellan Sverige och Norge! Kanske ska gå ut och vifta med svenska flaggan..? :D |
Citat:
Jag hade iofs gärna sett att Norge fortfarande var en del av Sverige ;) Thomas |
Citat:
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson