![]() |
Först av allt ber jag tusen gånger om ursäkt att en sådan här fråga kommer upp igen på WN.
Men nu börjar det bli lite akut och vet inte vad jag ska göra snart. Om två månader så ska jag flytta från Loopia till ett annat webbhotell, har sagt upp avtalet md Loopia. Det är alltså inga problem med Loopia utan de var snabba och trevliga men jag passade på när de erbjöd ett års abb för 5 kr. Hade innan inte så stora tankar om att ha en egen domän men när detta kom upp så kunde man inte låta bli (Man är ju smålänning) Problemet nu är att jag har hemsidan rent för skoj skull för jag gillar bygga hemsidor och det. Nu är ju att man har blivit lite beroende av sin email adress man har kopplat till sin domän eftersom många av mina vänner och "kunder" har de adressen och vill inte byta ut den. Nu till problemet (Äntligen tycker ni kanske nu) Jag hade först sikte inställt på Gate9.se men en vän till mig har ett konto på hos de och han tycker det går segt (Kan vara enbart den servern som är knäpp). Så jag kollade upp andra alternativ. Hittade då sajtx.com som hade ett väldigt bra pris och utrymme men fick reda på att det kanske är något av ett samarbete mellan Sajtx.com och Scorpion Data. Då jag kollade upp Scorpion Data här så fick jag först en del positiva inlägg men på senare tid så har det inte varit så positiva inlägg. så nu vet man inte vad man ska göra Det finns ju alltid positiva och negativa inlägg här av varje billig webbhotell men frågan är om de personer som har skrivit negativa har haft en dålig dag, en väldig otur eller de som har varit positiva har haft en väldig tur :) Man blir riktigt riktigt snurrig Man kollade in IDG webhotell guide fast den verkar inte vara uppdatera och det info jag har läst att den ska uppdateras så småningom. Har även kollat igenom en del andra guider men inte hittat något som passar en. Har läst att många rek alborg, wopsa, Loopia m.fl och visst det är säker bra men inte inom de prisklass Visst man får det man betalar för men ändå vill man inte har en riktigt riktigt usel webbhotell. Först och främst är ju mailen det viktigaste och sen kommer webbutrymmet. Om det är Windows eller Linux/Unix kvittar eftersom jag jobbar både lika bra med ASP/ASP.NET som PHP En MySQL databas är bra för det gillar jag skarpt sedan jag har börjat jobba med "MySQL Query Browser" (ett super program) Mycket utrymmer är alltid trevligt fast det behöver inte vara extremt mycket, lika så när det gäller trafiken Max 300 kr inkl moms per år är jag beredd att sträcka mig. Servern ska ligga i sverige för det är 99% där jag har mina besökare Nu hoppas man att ni som har varit med i ett tag i detta område kan ge mig bra och trevliga svar Alla svar besvaras. För nu brinner det i knutarna när det är mindre en 2 månader kvar |
Mitt råd är att du väljer loopia, bra support, dina sidor kommer vara uppe nästan 100% och det är inte dyrt.
|
Citat:
Är för dyrt. De är bra men inte deras priser :) |
www.aleborg.se är bra & billiga
|
Citat:
|
Glömde att är ett STORT plus om det webbhotell inte har uppläggningsavgift.
Kommer att tänka 12 mån på en gång |
Här finns delar av de hostingbolag som är representerade på WN.
Egenreklam är ju som många vet inte tillåtet på WN så jag tycker du skall kolla på denna länk, iom att dessa företag inte kommer att posta i denna tråd. Thomas |
Citat:
Förvisso fortfarande över 300, men vad kan man förvänta sig för de summorna... Här vet man ju att man får kvalité, precis som hos Loopia. Antar att det bara är att fortsätta leta då för din del, men blir nog väääldigt svårt att rekommendera något som faktiskt är bra och fungerar som man vill för de summorna. |
Citat:
Ska tänka på saken men har andra personer något att tiåsa om så välkommen och skriv |
Citat:
1) Är inte så mycket urval 2) saknar ett forumlär man kan fylla i och få ett svar på rek webbhotell 3) Hmm var jag såg så var det inte något riktigt intressant förutom de två som jag redan har skrivit om :) Tack endå |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson