![]() |
Kod:
$string = "CWluaV9zZXQgKCJpbmNsdWRlX3BhdGgiLCBpbmlfZ2V0ICgiaW5jbHVkZV9wYXRoIikgLiAnOi4uLzouLi8uLi86Li4vLi4vLi4vOi4uLy4uLy4uLy4uLycpOw0KCWluY2x1ZGUgKCdnZXRhZHMucGhwJyk7DQoJZWNobyAkYWRfbmV0d29yazs="; |
Känner på mig att någon försöker lura mig på vad det är :P gäller ju att vara lite paranoid hehe, har som sagt aldrig lekt med excryptions och så vidare.
|
Det som står i strängen är:
Kod:
ini_set ("include_path", ini_get ("include_path") . ':../:../../:../../../:../../../../'); include ('getads.php'); echo $ad_network; |
Oj glömde en string
Citat:
Något lurt är det säkert någon som är bra på sådant här? |
Kod:
<?php detta är vad han sa Citat:
skulle få en viss summa $$ i månaden för randomized länkar vid footern men som det ser ut så kan han redirekta mina besökare till hans sida om han vill? någon annan som ser något skummt i det? |
Använder du Digitalpoint så borde det vara lugnt...
Men bör man inte undra varför han döljer koden med base64 ? Base64 är ju mest till för att kunna maila attachment i mail. Så enligt mig så är det lite skumt. |
det är för att digitalpoint är klåpare.
Deras system verkar funka allmänt kasst, och för att inte tala om risken att de för eller senare kommer bli fett bannade. 90% av alla annonser där är juh bara påhittad seo-spam/fake/trams. |
Citat:
|
Citat:
Jag skulle snarare hålla med honom själv: koden hämtar en fil från hans server och cachar den lokalt. Det gör han väl för att få lite mindre last på sin egen server. Att allt är Base64-kodat är väl kanske ett sätt för honom att minska risken för att det skall bli fel när du lägger in koden i din sida eftersom du kanske vill skriva in hand kod mha ev funktion och att deklarera funktioner i funktioner gillar ju inte PHP om jag minns rätt... Så även om jag själv nog gjort på ett annat sätt så finns det rimliga förklaringar så vitt jag kan se. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson