WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Dessa är dina bästa domännamn (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7928)

domaintarzan 2005-05-13 19:49

Posta hela din domänportfölj så avgör vi andra vilka som är dina bästa domäner! Någon annan får börja dock! :)

Maccke 2005-05-13 19:56

tycker miss domain kan börja....... :)

ztream 2005-05-13 20:04

Posta varje domäns omsättning exklusive moms också!

En domän har inget verklight värde utan en tjänst/sida bakom!

Tobias Turesson 2005-05-13 20:08

Hehe, blir en jvla lista om man postar typ 400 domäner.

Maccke 2005-05-13 20:09

Citat:

Originally posted by ztream@May 13 2005, 20:04

Det är väl klart att domäner kan ha ett "verkligt värde" ändå!

Så du menar att om sex.com, eller creditcards.com lägger ner sina respektive sidor, så är dem värdelösa dagen efter?
Nu tar jag det till sin spets, men du förstår nog att domäner kan ha värde ändå.... riktigt bra namn i alla fall.. Eller när blir en sida som legat uppe värdelös?

ztream 2005-05-13 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av Maccke
Citat:

Ursprungligen postat av ztream

Det är väl klart att domäner kan ha ett "verkligt värde" ändå!

Så du menar att om sex.com, eller creditcards.com lägger ner sina respektive sidor, så är dem värdelösa dagen efter?
Nu tar jag det till sin spets, men du förstår nog att domäner kan ha värde ändå.... riktigt bra namn i alla fall.. Eller när blir en sida som legat uppe värdelös?

Nej, det tycker jag inte.

Det är som att handla med luft. Det verkliga värdet kan man först se när alla domänhandlare gjort sitt och en riktig person driver domänen med en tjänst/företag kopplad till den.

Det är då den skapar mervärde och pengar, innan dess är värdet abstrakt och rent spekuleringsmässigt.

Eftersom det inte angavs några kriterier för hur domäner ska värderas i tråden så är det bara rimligt att det görs på deras faktiska omsättning. Jag kanske sitter på ett domännamn som heter något i stilen med asdkfjpiojasdjasd.info som ni anser värdelöst, men som drar in flera hundra miljoner om året. Samtidigt sitter någon på www.news.com men som han inte får sålt för han tror att om 250 år så är den värd 200 centiljoner dollars och därför tänker han inte sälja den för "underpris".

Vems domän är mest värd då?

Helix 2005-05-13 22:21

Idiotisk tråd tycker jag. Vem här har tid att ta fram sina domäner, dess omsättning, sätta ut det på ett offentligt forum, bara för att någon startade en tråd. Ge upp.

ztream 2005-05-13 22:21

Citat:

Originally posted by Terabyte@May 13 2005, 22:21
Idiotisk tråd tycker jag. Vem här har tid att ta fram sina domäner, des somsättnming, sätta ut det på ett offentligt forum, bara för att någon startade en tråd. Ge upp.
Vettig poäng :)

domaintarzan 2005-05-13 22:25

Citat:

Originally posted by Terabyte@May 13 2005, 22:21
Idiotisk tråd tycker jag. Vem här har tid att ta fram sina domäner, des somsättnming, sätta ut det på ett offentligt forum, bara för att någon startade en tråd. Ge upp.
Men suck... vissa tar saker o ting på WN på för stort allvar... Du behöver inte läsa/posta om du inte vill! *suuuuck*

Helix 2005-05-13 23:51

Men om du tycker det är kul och har startat tråden, så kan du väl ta dig tid och dela med oss av dina domän/omsättningar så skall vi bedömma de. Lätt och starta en tråd, men dhar man sagt A så får man säga B. Man kan väl inte uppmana andra att göra något, men inte välja själv att gå i täten!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson