![]() |
Som rubriken... Vad anser ni är det bästa scripten för att övervaka trafiken?
Jag har kört awstats lite, men det är irriterande att det kräver perl. |
statcounter.com är riktigt bra
|
jag har kört analog, webalizer och awstats..
analog = skräp webalizer = överambitiösa och ibland osannolika siffror awstats = bäst men krångligast setup! :) |
Vi kör AWStats och det verktyget uppfyller våra analysbehov mer än väl.
|
webalizer kör jag, dock med begränsad loggning för mer rättvisa siffror.
AWstats kanske man skulle ge en chans också. Jag har sett det hos andra och det spottar ur sig en hel del intressant iaf. |
Citat:
Håller på o pillar med ett själv med.. dessutom http://www.hoglind.org/hms/ |
Hur pass mycket negativt/positivt påverkas awstat och webalizer om jag inte loggar bilder i access.log? Tar jag med bilder blir det runt 400 MB log per dygn, utan bilder blir det runt 45 MB.
|
AWstats borde inte påverkas alls. Jag tror tom att biler är exkluderade från att räknas som tex pageviews.
Det du eventuellt missar är om en utomstående sida hotlänkar dina bilder. Annars kommer varje besök att räknas iom att de räknars när de besöker dina sidor. |
Jag kräver i vilket fall rätt referer för att visa bilder så hotlinks är inte möjliga ifall inte besäkaren blokerar referer via firewall t.ex.
Har fått igång awstats nu efter en hel del besvär och genererar nu statiska sidor, vilket verkar funka fint... det är dock mycket långsammare på att generera stats än webalizer, men det är väl nått man får ta då det spottar ur sig betydligt trevligare statistik. MVH C. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson