WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på filmsida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7643)

Venice 2005-04-27 12:20

Jag driver en sida om Disneyfilmer sedan drygt två år tillbaka. Sidan väl i grunden sett lika dan ut sen starten, men har ändrats successivt. Sedan ett halvår (jag tar lång tid på mig) håller jag på att göra om sidan så att den ska arbeta mot en databas. Och i samma vända göra lite ändringar i layouten. Skulle gärna vilja ha lite feedback på sidan nu när jag ändå håller på att "underhålla" den.

Det jag framför allt vill ha feedback på är startsidan och sidans upplägg.

Ni får gärna ge feedback på undersidorna men vill bara säga att eftersom jag bygger om (ursäkta röran :P ), så har inte alla sidor fått ändrats ännu och kan därför se lite annorlunda/del ut i jämförelse med resten av sidan.

Observera att det skall finnas en meny högst upp på startsidan, men den tycks inte visas i på den datorn jag sitter vid nu (i skolan (IE)) (Den tycks dock fungera på undersidorna :blink: ), Hemma fungerar den, men jag skall ta itu med den så fort jag kan.

Address: www.disneyfilmsidan.se

Kristoffersen 2005-04-27 13:02

Jag gíllar färgerna och upplägget även om det på första sida krävs en hel del scrollande för att hitta allt (svårt att göra något åt kanske). Sökrutan känns dock lite "inkastad i mitten, kanske en mer strategisk placering vore bättre.

/M

Tobias Turesson 2005-04-27 13:10

Har du inte fått några problem från Disney då?
Storföretag brukar vara tjuriga när man använder deras TM.

Snygg sida annars.

Venice 2005-04-27 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Tobias Turesson
Har du inte fått några problem från Disney då?
Storföretag brukar vara tjuriga när man använder deras TM.

Snygg sida annars.

Jag har haft kontakt med Buena Vista International (Sweden), Disneys egna distrubutionsbolag, och de har inte haft några invändningar, Har till och med fått tillgång till deras pressida.

Citat:

Ursprungligen postat av Kristoffersen
Sökrutan känns dock lite "inkastad i mitten, kanske en mer strategisk placering vore bättre

Man får ju egntligen inte ända i den koden för sökrutan så den får ju inte plats på tex höger kolumn där den skulle passa bättre, men jag ska kolla om den går fixa en mindre sökruta på Google Adsense.

Tobias Turesson 2005-04-27 13:28

Fint då är det bara köra på, bra sida förresten.

Emil_P 2005-04-27 22:23

Snyggt, ger verkligen inspiration att se på några disneyklassiker med ungarna.

Venice 2005-04-28 07:49

Kul att ni gillade sidan. Ni hade inte så mycket kritik att komma med, vilket man kanske bör se som en komplimang, Får jobba som vanligt då... :)

Jag har nu flyttat Sökrutan till den högra kolumen...

mypay 2005-04-28 10:46

+Bokmärke

Mycket bra sida.. jag är disneyfantast och det finns inte en film jag inte sett

Har inte heller mycket att klaga på vad gäller utseendet utom följande då

när jag röstade på bästa film så kom resultaten i ett nytt fönster.. det tog en stund innan jag uppfattade att det var ett nytt fönster alls..
hover-färgen för länkarna.. varför så blek? Vänd på det och gör färgen mörkare istället

annars ser allt jättebra ut tycker jag.. hur gammal är sidan? såg att du inte har någon direkt enorm trafik på sidan nämligen

Venice 2005-04-28 12:01

Jag ska testa det där med länkfärgen när jag kommer hem.

Hur skulle du vilja att resultatet i omröstningarna ska visas, ska jag ha ett popup-fönster?

Sidan är drygt 2 år gammal (började 18 mars 2003).
Nä någon jättetrafik är det ju inte, brukar ju ligga runt 150st per dag. Kanske inte så jättemånga som bryr sig om Disneyfilmer, eller så är det jag som är dålig på att synas på Internet.
Den 9 april dock så ökade antalet besökare med ca 100% jämför med dagen innan till 403 för att sedan sjunka ner till samma låga nivå igen. Men jag har ingen aning var det berodde på...?

matteus 2005-04-28 12:39

Jag tycker det är för mycket på förstasidan. Man vet inte riktigt vart man skall kika. Strukturen på sidan e bra, enkel o fin, men som sagt lite för mycket innehåll här o där. Gör det lite enklare.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson