WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   SPCS Faktura (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7555)

Siddan 2005-04-22 13:59

Hejsan.

Jag provade detta Faktureringsprogrammet och undrar följande:

Kan man bara skriva en rad endast som fri text i fakturan, ifall man skulle vilja ha lite extra mer information text t.ex. Skulle det gå utan att behöva klistra in rad för rad?

Är det möjligt att själv kunna skapa en slags voucher, både under en faktura och självständig?
Att skapa en grafiskt i utskriftsmallen skulle jag kunna men hur blir det med inmatningen isåfall?

Kan man bara använda uppringd modem tillsammans med Link BG för att enklare se genom programmet om fakturan är betald? Det går inte med bredbandsuppkoppling?

Sen en sista sak... När man tittar på Bildskärm för färdig vald faktura och försöker skriva ut så blir utskriften helt knepigt. Texten ser väldigt otydligt ut och det verkar vara up och ned spegelvänd. Men att spara som PDF och skriva ut där då går det fint. Använder mig utav Nätverksskrivaren Brother 1470 N

Fredrik 2005-04-22 16:29

textrader skall du kunna använda dig av...går i alla fall i SPCS Avendo.
Bara modem som funkar, har med säkerheten att göra!
vad menar du med voucher? du kan ju skapa artiklar med olika värden....om du syftar på det

/ Kulin

Siddan 2005-04-25 13:22

med voucher tänkte jag att använda till bokning av hotell

Bara ett enkelt logo och voucher som överskrift
en tabell med 4 rader och 2 kolumner.
och det ska stå t.ex adress, namn, nummer osv i varje.

nedanför tabellen står det hur många personer det är för.
Namn på samtliga och sist datum

-------

problem med skrivaren har jag löst och man ska tydligen höra av med banken för att lösa det som "linken" inte kan. Eftersom link programmet är bara anpassad för modem med bankerna ska ha lösningar som att kunna ladda upp en fil på deras hemsida

Siddan 2005-04-29 15:25

nä jag ger upp.... ingen faktureringsprogram passar oss

Fredrik 2005-04-30 07:56

siddan....kom ner till oss så skall du få se hur vi har löst det! Vi har utvecklat ett system som kombinerar SPCS och vårt internetbokningssystem. Vi har en programmerare som utvecklat ett grymt system och vår målsättning är att kunna utveckla den såpass att vi kan sälja den senare. Kom ner o se om det är nått som passar dig. Vi har möjlighet att skriva ut extra tillbehör mm som du beskriver!

/Fredrik

lazat 2005-05-02 20:08

Vi har kastat ut spcs och byggt ett eget system i ASP. På detta sätt är det enklare att koppla ihop webbhotellkontona mot fakturering och att systemet kan fakturera tillbehör automatiskt som t ex extra trafik, mb med mera.

Siddan 2005-05-06 14:15

precis vad jag behöver... webbaserat, fast i php istället så jag kan ha en liten kontroll och sen sätta allt på en egen server

Fredrik 2005-05-06 22:19

Vet ej hur stor omsättning ni har men blir det inte väldigt bökigt vid bokföring med att ha allt webbaserat? Vi samkör vårt webbaserade system med SPCS så att varenda krona hamnar på rätt momskonton etc. vi körde enbart webbgränsnitt förut men fick gå ifrån det pga att bokföring och bokslut mm vart alldeles för svårt att göra! Samt att vi inte fick någon direkt bra uppföljning på hur alla "projekt" gick.

/Fredrik

Siddan 2005-05-11 13:27

mm jo det är ju det i längden.

Men Freddan,,, då gäller alltså att skapa alla "artiklar" i SPCS så att den är proppad med tjänster som kunden har valmöjlighet att köpa genom webben och programmet är då kopplat till webben som du nämnt. Fast det är specialskrivet väl?
Behvöver ni administrera SPCS för att skriva ut fakturor eller sköts även det genom webben?

Vore ju intressant att se det i live action faktiskt :)

förresten... Vad skulle hela kalaset gå på annars?... för vi har ett halvfärdigt bokningsprogram som en kille kodar på fast det har tagit en lång stund nu

Fredrik 2005-05-22 22:26

Vi skapar alla artisklar via vårt webbgränssnitt som synkar ihop dem med SPCS, Allting är vääääldigt specialskrivet, men dock utvecklat som så att vi skall kunna utveckla det för framtida bruka av andra än oss själva. Vår programmerare har jobbat med systemen sen i December nu, dock ganska mycket funktioner som ni garanterat inte har någon använding av!

SPCS utskrifter av fakturor sköts via ett specialbyggt program, jättesvårt att förklara hur det fungerar, men kika gärna förbi o kika om du vill :)

Bara att slå en signal innan!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson