![]() |
Hur ser era arbetstider ut? När börjar ni och när slutar ni om dagarna? Vilka dagar i veckan jobbar ni?
Blev lite nyfiken då jag själv har insett att jag inte orkar jobba på dagarna. Efter kl 23 så orkar jag ta tag i det jag borde gjort innan. Jag har iof inget företag att ta hänsyn till. Har precis gjort muck och har inte under tiden jag gjorde värnplikten orkat arbeta med några av mina sidor. Först nu när jag har "råkat" vända lite på dygnet inser jag varför. Jag får helt enkelt ingen ro på dagen. Har ingen självdisciplin när det finns tv-program, fint väder och massa ljud i min omgivning. |
Brukar komma igång c:a kl 03.00 och sen kan jag jobba till 12.00. Men för det mesta blir det istället en ångestfylld tillvaro med ständig sömnbrist eftersom jag måste upp på föreläsningar, labbar och tentor då och då på morgonen. Det pajar min naturliga dygnsrytm. Delayed Sleep Phase Syndrome borde bli nästa "inne-sjukdom" tycker jag. Då skulle jag stämma universitetet för att de tvingar upp mig på morgonen och därmed diskriminerar mig, eftersom människor med DSPS inte kan prestera lika bra på morgonen, då de ju befinner sig i sömntillstånd.
Hela detta inlägg får tas med en nypa salt. :) |
Citat:
Citat:
*Gäsp* |
Jag vaknar ofta 9 och jobbar med "skitjobb" till 18-19 och sedan med "utvecklande" jobb till jag somnar.
Jag arbetar såklart sjukt ineffektivt :) |
Det verkar vara fler på detta forum som trivs bättre med att arbeta nattetid. Jag har gjort det i snart 3 år, men nu när jag flyttade med mitt arbete tillbaka till ett kontor så jobbar jag 9-18 istället och slappar på kvällar. Dock måste jag erkänna att jag får inte lika mycket gjort nu som då :)
|
Jo, efter skolan sitter jag nog hela dagen.. Fram tills 1, 2..
|
Många av de "stora genierna" såsom Pascal, Newton, Einstein osv gillade att jobba på natten.
|
Min kreativitet kommer nästan aldrig igång före 22.00 och kan hålla i sig fram till 6 -7 på morgonen.
Lite sorgligt för grannarna eftersom det även innebär att skriva och spela in musik :P |
En liten tanke: All kreativitet som man får på natten kan ägnas åt att drömma eller att jobba. Jag drömmer inte på dagen. I natt drömde jag, för jag gick och lade mig tidigt igår.
|
Igår va en relativt normal dag, upp vid 10-tiden, gick och la mig 05 imorse, sen upp 10.00 igen och dagen har inte slutat, men antar det lutar åt 02-03-04 inatt med.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson