WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Placera länkar från tradedoubler? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7386)

thoake 2005-04-14 12:51

Kan man placera dem lite som man vill? Alltså annonsera direkt med affelänken och inte ha den på sin egen sida man angav hos tradedoubler?
Jag menar absolut inte spam. Menar tex att köpa en annonsplats på en annan sida och placera länken där.

Jag har letat lite men inte hittat något som säger exakt hur det ligger till.
Någon som har erfarenheter?

Lundmark 2005-04-14 13:31

Trafiken räknas inte om du lägger den på någon annan sida.

Citat:

Referrer fel - Trafik kommer från en url som du inte har registrerat under din webbplatsinformation. Alla url;er som du har länkar på måste vara registrerade hos oss för att trafik ska registreras. Du kan här se vilka oregistrerade url;er som genererar trafik. Om din sida inte skickar med någon url ("Ingen referrer url") av någon anledning kommer även dessa upp som fel här.
Står under "Felgenererad trafik" hos TD

Saint 2005-04-14 13:38

lägg det nya domänet som din nya adress så är det nog löst :)

thoake 2005-04-14 21:30

Surt, :)
Är det så hos alla affiliatenätverk, att man inte kan lägga länkarna där man vill, annonsera vidare?

Davve 2005-04-14 21:32

Nej, det är inte så hos alla, dock så kan du annonsera vart du vill även på TD. Bara att uppdatera dina webbplatsuppgifter .

thoake 2005-04-14 22:12

Ok, funkar det att köra Adwords också med TD´s program?

Bengt 2005-04-14 22:55

Citat:

Originally posted by thoake@Apr 14 2005, 21:12
Ok, funkar det att köra Adwords också med TD´s program?
Ta om den frågan igen. Hur menar du?
Om du menar att ha TradeDoublers och Google AdSense annonser samtidigt på samma sida, så går det bra. Dock finns det en regel om "konkurrerande annonser" hos Google, men exakt vad som menas med det är något oklart.

thoake 2005-04-15 07:35

Hej Bengt.
Nej jag tänkte om jag efter att blivit accepterad hos TD, inte placerar affelänken på min sida utan istället annonserar med hjälp av Adwords eller någon annanstans överhuvudtaget?

Saint 2005-04-15 09:12

Citat:

Originally posted by thoake@Apr 15 2005, 07:35
Hej Bengt.
Nej jag tänkte om jag efter att blivit accepterad hos TD, inte placerar affelänken på min sida utan istället annonserar med hjälp av Adwords eller någon annanstans överhuvudtaget?

tror att jag förstod dig innan, men nu fattar jag inte ett smack. Det är ingen som tvingar dick att annonsera fast du är uppskriven på ett affiliatenätverk.

nosnaj 2005-04-15 10:04

Citat:

Originally posted by thoake@Apr 15 2005, 07:35
Hej Bengt.

Jag förstår nog vad du menar. Att ha din tradedoubler länk genom AdWords antar jag du menar och det är tillåtet för vissa program.
Du måste dock ansöka om "Keywords" samt programmets Keywordpolicy ska tillåta detta.
Du får slänga iväg ett mail till supporten så aktiverar de funktionen åt dig, jag kör själv med detta.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson