![]() |
Hejsan Hallå alla gurus där ute.
Jag har idag ett mycket väl fungerande webbhotell som jag använder Windows 2003 server på. Alla servrar är mina och alla licenser är inköpta. (Dyrt, men fungerar) Däremot så funderar jag på att utöka våra tjänster även till privat personer och mindre företag. Idag riktar vi oss till de företag som vill ha mer för pengarna, och har endast ett alternativ till att ha hand om webbhostingen själva. Jag vill däremot att det mesta ska vara automatiskt, kanske med någon "aktiverings funktion" eller liknande ifrån min sida. Och kanske till och med byta ut den till att de som betalar online blir aktiverade direkt. Jag har idag skrivit lite olika program som klarar av detta men det är med VB script och är föråldrat. Jag vill däremot EJ betala något per server eller per kund som kommer till mig, utan jag vill helst ha allt gratis. Alternativet är att jag kör allt manuellt och har då dyrare månadskostnad. Någon som har något bra alternativ ? Jag har testat ZPanel men får bara en massa felmeddelanden. TROR dock att det är pga för ny MySQL ----------- Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\webb\zpanel\admin\install2.php on line 69 ----------- Vänligen skriv vad ni tycker och tänker. Notera att jag tänker ej köra något annat än Windows pga att jag tycker jag/vi tjänar på det gämfört mot *nix. //Mixxx |
Citat:
Kod:
;extension=php_mysql.dll Kod:
extension=php_mysql.dll |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson