![]() |
Så här är det, jag har några tusen nyheter/artiklar/guider jag vill strukturera lite bättre. Helt olika ämnen, reseguider, recensioner, nöjesnyheter med mera. Letar efter något sätt att få lite bättre struktur bland dem. Som det är nu ligger de som rena textfiler vilket gör det onödigt krångligt. Alltså egentligen ett färdigt och snyggt gränssnitt till någon databas tror jag.
Jag letar inte efter någon publiceringsverktyg eller så utan detta skall vara till inhouse-verksamheten. I huvudsak lagring av materialet. Gör inget om det är ett kommersiellt program så länge det går på max några 1000. Alltså inga redaktionella proffs-program. Något enkelt där man kan skriva in (klipp-och-klistra) artiklar och sedan söka efter dem med olika kriterier som urval. Gärna möjligheten att samtidigt lagra relaterade bilder och så. Extra plus är det om det finns någon webbgränssnitt så skribenter kan söka efter och redigera artiklar på nätet men det räknar jag inte med att hitta i denna prisklass. Nostra, hur hanterar till exempel ni alla artiklar, om det nu inte är någon ni vill hålla hemligt?...eller någon annan som har med ett par tusen texter att göra. |
Gammal tråd... men hittade du något?
|
Snickra ihop ett litet publiceringssystem i PHP & MySQL då vetja.
När jag jobbade som webbutvecklare på en lokaltidning förut använde vi ett publiceringssystem vid namn Xlibris.. Tror fler tidningar använder sig av det. Jag vet inte hur det funkar med licenser osv för det, men du skulle ju kunna kolla upp det. |
Nja, jag hittade egentligen aldrig något som gjorde exakt det jag ville.
|
Wordpress skulle ju funka utmärkt för detta. Posta varje text i en eller flera kategorier. Snickra ihop ett fint tema till det hela för att ta bort blogg-känslan. Att man kan kommentera blir ju som en bonus.
|
Fast Wordpress? Har inte tittat på det, men blir inte allting ordnat kronologiskt efter det datum det är inlagt i databasen i det?
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson