![]() |
Jag såg att templatemonster lyckats göra en tuff dropdown meny i flash som går utanför själva swf filen. Hur gör man detta ? (den ovanför huvudmenyn)
|
Oh, en sån gjorde jag faktiskt igår, det är lätt som en plätt.
I publish settings så väljer du bara att den ska exportera som "Transperent windowless". |
Det finns även stöd för gradiell transperens, vilket gör detta till en bra workaround för problemet med sådana PNGs i Explorer.
(Dvs. importera din PNG med gradiell transperens i Flash och exportera med Transperent windowless) |
Jag förstår fortfarande inte hur man gör.! Skulle du kunna förklara lite mer i detalj.
Du gör en vanlig knapp i flash eller? Sedan exporterar du den till .swf och .html Sen då? Lägger du bara in html filen eller swf filen i t ex frontpage? När jag testade så är det fortfarande en flashfilm. MVh Robert Farmer Mail: [email protected] |
Ja, den kommer alltid att förbli en Flashfilm. Syftet är att Flashfilmen ska kunna sträcka sig utanför dess förutbestämda område.
Lägg in HTMLkoden som krävs i ditt nuvarande HTMLdokument så ska det fungera. |
Citat:
|
Men exemplet på hemsidan som Micke04 visade: Om man högerklickar på menyn så visar den som vanlig HTML. Men när jag lägger till min meny från flash och högerklickar visar den att den är gjort i flash, Flash player 7 osv..
|
Opps sorry. Har kollat på fel meny :(.
|
Citat:
http://galaxen.net.umea.se/test.html Den buggar en del, men that's beside the point |
Tackar för ditt exempel bejjan. Mycket snyggt. Synd bara att den buggar när man försöker skriva in namn och lösen.
Men nu har jag lärt mig något nytt, och det är jag tacksam för. MVh Robert |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:36. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson