![]() |
Hello Folks
Jag representerar Barcelonasidan på http://www.svenskafans.com. Vi planerar för tillfället att införa vad vi skulle kalla för en "sponsorsida", med andra ord en sida med banners från tradedoubler. Ingen av oss har väl egentligen så stor erfarenhet från TD, varför vi/ nu vänder oss till er. Först och främst en ganska enkel ja och nej fråga: Fungerar tradedoubler på samma satt som många andra affiliateprogram, dvs om jag "värvar" någon att börja använda tradedoubler, tjänar jag då på det? Hur många nivåer gäller det i så fall och vilken ersättning handlar det om. Om jag har förstått det hela rätt kan man få bättre erbjudanden om man kan visa upp ett högt besökarantal. Vi kan garantera minst 2000 besökare dagligen, oftast mer. Skulle det i så fall ge oss bra erbjudanden? När man väl kommit igång med det hela antar jag att det finns en hel del att tänka på? Vilka banners som ska användas osv. Hur vet man det? Måste vi prova oss fram med en massa olika banners innan vi kan se resultat eller ska man utgå ifrån att folk som besöker en sportsida klickar på banners som har med sport att göra? Jag har förstås en massa frågor men vad jag egentligen är ute efter är tips från dem som har längre erfarenhet från detta. Hoppas någon är villig att hjälpa oss en smula :) //Sonde |
Hej, Sonde. Välkommen till WN.
Om du värvar en ny affiliate till TradeDoubler får du 20 kr. Om man kan få mer i det fall att man värvar många vet jag inte, det är ingen lätt sak att värva nya affiliates - åtminstone inte som registreras i TD's statistik. Så räkna inte med mer än 20 kr/st och särskilt många kan du tyvärr inte räkna med. 2000 besökare/dygn är inte så särskilt högt, men man får (så vitt jag vet) inte extra betalt bara för att man visar en hög besökssstatisik. Högre ersättning får man i vissa annonsprogram efter det att man har visat att man ligger bakom riktigt många avslut/månad. Räkna inte med så många avslut på ditt besökarantal. Det är väl just sportrelaterade produkter som du skulle kunna få en del avslut på, men det finns inte så väldigt mycket att välja på då inom TD (trots en uppsjö av program totalt). Man kan alltid utgå ifrån att det är annonser som stämmer överens med sidan redaktionella innehåll som går bäst (det är ju bl.a. därför som AdSense går så bra som det gör). Men jag vill säga att du inte ska ha för stor tro på stora inkomster från en särskild sponsorsida med bara TD-banners, du kommer nog att bli besviken. Det finns nog bättre sätt att få annonsintäkter. /Bengt |
www.adtrade.net kanske vore nått? de gör ju mycket reklam för bland annat sportdryck. Är ju lite skillnad på betalning per click. på tradedoubler får du ca 30 öre per klick. På adtrade får du ca 1.30-1.70 per klick. Dock måste du ha minst 240.000(?) annonsvisningar / Månad!
Funkar bra för oss i alla fall, blir ett par kronor extra i kassan! MVH Fredrik |
Citat:
|
Tack för svar
Det verkar som om jag missuppfattat en sak eller två. Först och främst är det nog viktigt att poängtera att vi inte är ute efter några större pengar, och vi väntar oss inte heller några större summor. Bara rent uppskattningsvis: Vad tror ni att vi skulle kunna få in på ett år om vi sköter det hela någorlunda bra? Det kan vara värt att nämna att våra besökssiffror ökar ganska stadigt. Adtrade lät ju väldigt bra, men det lät också som om det skulle vara knepigt att skaffa. Vad innebär egentligen 300.000 annonsvisningar? Innebär det bara att besökaren ska ha varit inne på samma sida som annonsen ligger på? //Sonde |
Hej!
Utöver våra generella affiliateerbjudanden som alla Tradedoubler-affiliates har tillgång till via vår hemsida, arbetar vi också med direkta annonssamarbeten med större siter. En site med 300 000+ i annonsvisningar/månad kan få tillgång till ett skräddarsytt upplägg med en egen kontaktperson. Våra ”premium publishers” har tillgång till specialkampanjer, anpassade annonser, högre ersättningar m.m. Våra annonspooler kan ställas in på manuell eller automatisk optimering beroende på vad man önskar från fall till fall, t.ex. kan man ställa in annonspoolen att automatiskt optimera sig efter bäst intjäningsgrad i ersättning per klick för att maximera ersättningen för siteägaren. Utöver dessa speciallösningar har vi även ett attraktivt upplägg av intressanta annonsörer att få tillgång till. Mvh Anna TradeDoubler Support |
Vilka andra alternativ har vi förutom tradedoubler och double (som för övrigt inte hade mycket att komma med)? Vi har kollat lite på utländska motsvarigheter, och de kan väl i och för sig stoltsera med väldigt bra erbjudanden, men marknaden och deras banners lär inte passa oss.
|
Du kan ju titta på www.google.com/adsense - det är sådana anonnser som är längst ner på denna sida.
|
Citat:
|
Jag spanade lite på Zanox, och det verkar mycket bra. Frågan är ju bara om de kan erbjuda länkar som är lika attraktiva som TD's?
edit: Jag kollade på din sida. Fanns en hel del bra tips där. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson