![]() |
2 bifogad(e) fil(er)
Fick e-post idag från en kille på ett polskt företag som erbjuder att trycka böcker print-on-demand eller via offset-tryckning. Verkar kunnigt skulle jag säga och priserna är bra. Vad tror ni? Lite afrikabrev-varning eller bra erbjudande? Bifogar brevet.
|
Nu är ju jag ingen expert på trycka böcker eller priserna för sånt. Men eftersom dom har kontaktat dig och om du är villig att testa dom så begär att du betalar efter att du har fått beställningen och har kollat upp om kvalitén är godkänd, och om du överhuvudtaget får något skickat till dig.
Det är vad jag kunde se ett nystartatat företag som ingen antagligen inte har hört talas om eller kan verifiera är ett seriöst företag. Men om man kollar på siten http://www.finemark.pl så visar bara den här Under Construction att det luktar 90-tal om den och desutom har dom ingen mer sida som funkar. Så en varning är på plats. Anledningen till varningen är ju som många förstår att har man inget att visa så lägger man inte ens upp en Under Construction gif-animering. Vad gäller själva företaget så har inte jag en aning om vad dom går för. |
Uups, borde förstås ha kollat adressen.. tänkte göra det men glömde av. Inte en chans att jag köper någonting från ett företag med så fruktansvärt oseriöst yttre.
|
Nej det är nog inte så lyckat, jag såg desutom att domänen bytte ägare för 1 månad sen ungefär :-)
|
Jag skulle inte ens fundera på att handla av ett företag som marknadsför sig med spam.
|
Nej det är sant.
|
Tja, killen skrev till mig med mitt efternamn och han verka kunna en del om trycksaker. Kan ju inte vara "rent" spam så sett. Men webbplatsen var ju som sagt sådär förtroendeingivande..
|
Jag är själv polack så jag talar med erfarenhet av de nyheter som jag läst via polsk media: polckaerna är jävligt duktiga på att blåsa folk men även duktiga på att starta upp verksamheter. Dessutom är polackerna 100 år efter när det gäller webb. Att dom inte har en fuktionsduglig hemsida kan bero på många olika saker, att du får ett dåligt intryck av deras sajt betyder itne att dom inte kan leverera det du skulle efterfråga.
Kolla dock upp först och främst att företaget är registrerat och be om referenser. Kolla upp referenserna. Självklart är tid en aspekt i en sådan investering. |
Fick svar från killen idag att han hade fått min adress och mitt efternamn genom att surfa in på vår webbplats.. där står sådan information förstås :) Sant att man kanske inte ska dömma webbplatser för hårt, om dom kan leverera. Tackar för tipsen!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:12. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson