![]() |
På vår skola har det utlysts en "tävling" som går ut på att designa ett Intranät till skolan.
Vill gärna ha lite kritik på ifall det är något som kan förbättras osv, lite konstruktiv kritik alltså :) Länk till layout förslag http://upl.silentwhisper.net/uplfold...0/intranat.jpg |
Lite platt och färglös...
Schema heter förövrigt schemata i plural ;) (om du inte menar att det skall vara ett schema i bestämd form förståss) |
Citat:
Ang. schema i plural: Man lär sig någonting nytt varje dag :) |
Ser ganska bra ut, men en till färg skulle inte skada, jag är tyvärr inget färggeni så jag kan inte ge något bra förslag. ; )
|
Citat:
Sen kanske någon bild...? Sen kan du ju pröva att ha en annan grå nyans på kolumnen till höger (matsedel och Genvägar). |
Jag tycker att sidan är väldigt ren och snygg, men....
3 grejer som skulle ge sidan ett bättre helhetsintryck tror jag är: 1. Bakgrundsfärgen - Efterssom du använder brun färg för rubriker, text m.m kan du testa med en ljusare nyans av brun som bakgrundsfärg. En väldigt ljus sådan t.o.m. 2. Rubrikerna Nyheter, Aktuellt, Matsedel och Genvägar en aning smalare och mer mellanrum mellan bokstäverna. På så sätt får du lite mer luft på sidan. 3. En eller två storlekar mindre på menylänkarna. Skulle nog se bättre ut efterssom du använder redan mindre bokstäver brevid (under) loggan. Prova dig fram. En grej till som kanske hade gjort sitt är kanske en skarp skugga (i samma grå färg du har till varannan vecka under aktuellt) till den vikta kanten uppe till vänster. /C |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson