WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Kontruktiv kritik välkomnas (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6887)

N!cklas 2005-03-22 18:08

Med viss nervositet ber jag er lämna konstruktiv kritik på www.gratisforum.se

Nya forum kan inte skapas förrän sajten lanseras fullt ut, men i övrigt ska allt(?) vara tiptop...

nomicon 2005-03-22 18:17

Citat:

Originally posted by N!cklas@Mar 22 2005, 19:08
Med viss nervositet ber jag er lämna konstruktiv kritik på www.gratisforum.se
Nya forum kan inte skapas förrän sajten lanseras fullt ut, men i övrigt ska allt(?) vara tiptop...

Hmm känner igen loggan, den gråa bakgrunden +" Gratis Forum"...
Annars fint! :)
-Martin

N!cklas 2005-03-22 18:18

Citat:

Originally posted by nomicon@Mar 22 2005, 18:17
Hmm känner igen loggan, den gråa bakgrunden + Gratis Forum...
Annars fint :)
-Martin

Från...?

nomicon 2005-03-22 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av N!cklas
Citat:

Ursprungligen postat av nomicon
Hmm känner igen loggan, den gråa bakgrunden + Gratis Forum...
Annars fint :)
-Martin

Från...?

Sorry, såg att mitt svar blev lite tafatt, sitter på jobbet ;)

Hmm kan tusan inte komma på varifrån, men det ser väldigt bekant ut..
Aja, Me like, Me like :)

-Martin

N!cklas 2005-03-22 20:07

Kommer du på det, så berätta gärna då det är en annan som gjort layout mot viss betalning. Kan vara bra att veta att, så det inte är en ripp...

Header 2005-03-22 23:10

http://www.fpgroup.se/
Är lite likt några av loggorna på nyhetsbreven...

N!cklas 2005-03-23 00:29

Citat:

Originally posted by Header@Mar 22 2005, 23:10

Tja, är det inte värre än så kan jag leva med det ;-)

Mer konstruktiv kritik...?

Björn 2005-03-23 01:17

ok.. håll i hatten : ) här kommer lite kvalitetskritik från hoglindwebb... bara på det grafiska...

1 - loggan skulle behöva en symbol, så att den inte bara är text, det känns för "fattigt" med all den tomma ytan i headern... inte för att ni ska dit med massa skit... content is king!
Btw: här bör ni tänka över om det verkligen inte ska särskrivas, är det en plats för gratis forum så särskriv (om det är loggans budskap) om inte, så låt det stå, men lägg till .se , annars känns det fel.

2 - det gula i loggan !!! var kom det ifrån? antingen skippa det gula.. eller lägg in det i resten av designen.. allt eller inget så att säga, nu ser det bara "off" ut.

3 - Rundningen på knapparna i menyn ser inte bra ut.. allderles för kantigt...

4 - lägg dit en footer.. det känns oavslutat med så abrupt slut...

5 - mer marginal nedåt, på texsten när det expanderar sidan... nu blir man "rädd" för att det ska försvinna... kan ha att göra med brist på footer med.

6 - ska du ha gradient på¨rollover, kör det innan med, för annars ser det inte gediget ut..

7 - lite mer avstånd melan raderna skulle vara bra, det är för svårläst.... även mer avstånd under och över rubriker... var inte rädd för avstånd.. framför allt h1 rubr...

8 - jag skulle gjort skuggan lite mindre.. alltså "tightare"...

9 - jag skulle även rekommendera att antingen göra bakgrunden lite ljusare, eller lite mörkare.. just nu känns det lite som om du inte kan bestämma dig...

Frej 2005-03-23 02:42

Citat:

Ursprungligen postat av N!cklas
Citat:

Ursprungligen postat av Header

Tja, är det inte värre än så kan jag leva med det ;-)

Mer konstruktiv kritik...?

Smart idé... Synd att man inte kom på den först... =(

N!cklas 2005-03-23 16:52

Citat:

Originally posted by Björn@Mar 23 2005, 01:17
ok.. håll i hatten : ) här kommer lite kvalitetskritik från hoglindwebb... bara på det grafiska...
1 - loggan skulle behöva en symbol, så att den inte bara är text, det känns för fattigt med all den tomma ytan i headern... inte för att ni ska dit med massa skit... content is king
Btw: här bör ni tänka över om det verkligen inte ska särskrivas, är det en plats för gratis forum så särskriv (om det är loggans budskap) om inte, så låt det stå, men lägg till .se , annars känns det fel.
2 - det gula i loggan var kom det ifrån? antingen skippa det gula.. eller lägg in det i resten av designen.. allt eller inget så att säga, nu ser det bara off ut.
3 - Rundningen på knapparna i menyn ser inte bra ut.. allderles för kantigt...
4 - lägg dit en footer.. det känns oavslutat med så abrupt slut...
5 - mer marginal nedåt, på texsten när det expanderar sidan... nu blir man rädd för att det ska försvinna... kan ha att göra med brist på footer med.
6 - ska du ha gradient på¨rollover, kör det innan med, för annars ser det inte gediget ut..
7 - lite mer avstånd melan raderna skulle vara bra, det är för svårläst.... även mer avstånd under och över rubriker... var inte rädd för avstånd.. framför allt h1 rubr...
8 - jag skulle gjort skuggan lite mindre.. alltså tightare...
9 - jag skulle även rekommendera att antingen göra bakgrunden lite ljusare, eller lite mörkare.. just nu känns det lite som om du inte kan bestämma dig...

DET är vad jag kallar konstruktiv kritik!

1-2. Klipper nog in ett .se som du påpekar och håller ihop texten. Däremot osäker på symbol i loggan, gillar enkelhet... Ska testa med bara vitt, men färgväxlingen är lite avsedd att förstärka att det är gratis forum på gratisforum ;-)

3. Instämmer angående rundningen på knapparna

4. En footer kan nog vara bra - varför finns inte det... ;-)

5. Hänger inte med i vad du menar...

6. Ska testa utan gradient, men gillar det lite som det är...

7. Ska kika lite på radavståndet, även om jag själv inte upplever det "trångt"

8. Som på hoglind.org...? ;-)

9. Nöjd med den färgen, så där blir det nog inget byte

STORT TACK Björn!!

Tar gärna emot mer tankar / kritik på nuvarande design/färger innan jag börjar ändra

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson