![]() |
Hej.
Finns det något plugin/verktyg som tillåter att ta screenshots av streamade filmer/mpg/etc-filer? Tar jag en SS nu så blir det ju en svart ruta där filmens bild egentligen ska sitta. Jag använder BSPlayer vanligtvis för att ta SS men då måste jag tanka ner filerna först. det e jobbigt. Någon som kan hjälpa? [edit, synd att man inte kan redigera rubriken. såg stavfelet nu... att man aldrig lär sig att dubbelkolla :D ] |
Snagit klarar allt. Du hittar den på www.techsmith.com. Jag använder den själv och är mycket nöjd.
Mvh /Stefan |
Citat:
Control Panel -> Display -> Fliken Settings -> Knappen Advanced -> Fliken Troubleshoot |
Snagit klarde inte av streamade filer tyvärr :(
Jonas, Har mina inställningar på svenska så jag kom bara till kontrollpanelen och sen tog det slut :) Försökte gissa mig fram genom att klicka fram till bildskärm, utseende och prestanda men hittade inget som skulle matcha din beskrivning på engelska. Har du möjligen en svensk vägledning? :P |
Citat:
Dra "spaken" på "Maskinvaruacceleration" till "Ingen". Happy Printscreening B) |
tack jonas, nu funkar det som smort :D
|
Citat:
Observera att grafiken mm blir seg om du har denna inställning om du skall göra något annat. Eftersom du stänger att Direct3D med detta. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson