![]() |
Finns det något bra CMS (content managing system) som även är bra för sökmotorer? Mambo hade en inställning där man kunde välja att allt blev sökmotorvänligt i alla fall men frågan är hur bra det är. Är det bästa att hålla sig till egenkodade sidor om man vill ha det sökmotorvänligt?
|
Jag vet att www.two.se har byggt ett ehlt nytt CMS-verktyg som just ska vara optimerat för sökmotorerna. Jag har dock inte provat det själv.
|
Citat:
Ett riktigt bra, användarvänligt OCH sökmotorvänligt CMS är contentaweb! Kontakta rnit.se så berättar de mer..... /XC :ph34r: |
Citat:
|
Citat:
Det verkar vara en djungel av CMS, svårt att veta vad som är bra. Särskilt hur bra de olika alternativen är på SEO. |
Till PostNuke finns det några olika "plugins/program" man kan använda så att det blir sökmotorvänligt.
Kolla något postnuke forum. |
Till att börja med kan du ju utesluta allt som inte levererar semantiskt korrekt html, tex mambo.
|
Är det ett sökmotorvänligt publiceringsverktyg du är ute efter så rekommenderar jag starkt Contentaweb.
Det finns garanterat inget bättre på marknaden (kanske för att vi varit med och utvecklat sökmotorkompatibiliteten, puh) :rolleyes: Skämt åsido, kontakta Robert Nilsson på RNIT, 031-125676 |
Citat:
Contentaweb är nog bra.. Men jag skulle gärna vilja ha typ som en community site och möjlighet att kommentera artiklar. Drupal verkar rätt intressant också. EDIT: Drupal verkar jääkligt bra måste jag säga :-) |
Contentaweb är nog bra.. Men jag skulle gärna vilja ha typ som en community site och möjlighet att kommentera artiklar.[QUOTE]
Och vem säger att cw inte klarar det B) Föresten så är det normalt sett inga problem mellan CMS system och SEO. Lite mer jobb för oss sökmotoroptimerare bara :P |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson