![]() |
Hittade några "skräp" domäner som jag inte riktigt vet varifrån dom kommer :unsure:
Bort ska dom iaf. Pris 1:- eller bud, dock tillkommer eventuella kostnader för ägarbyte. COM adresserna ligger hos domainguru.net, där kan man registrera ett kostnadsfritt konto, då är ägarbytet gratis. alltomip.com alltomvirus.com filmsida.com kontantsex.com, Hade bra trafik för ett år sedan då vi sålde kontantkort till xxxsidor sexarkivet.com sexsurfa.com husvagnsguiden.se lovedejt.se sexdejt.se |
Jag bjuder:
100 kr för lovedejt.se 100 kr för sexdejt.se ToBad |
alltomvirus.com är ju cool :)
.SE är ledig så det är ju bara att registrera den och köpa .com om man vill kapitalisera på en antivirussajt :) Marcuss kanske??? |
Citat:
Gillar inte riktigt alltom-domäner eftersom de inte fungerar så bra för sökmotoroptimering. |
Citat:
|
när slutar budgivningen?
|
Citat:
Just nu kommer det in en hel del bud, så jag avvaktar ett tag iaf. Men har inte tänkt mig nått långvarigt ;) Är dock bortrest största delen av nästa vecka. Hur lång tid är rimligt? Skicka gärna bud via e-post Ps. Hittade en till: ekonominytt.com |
marcuss: en liten OT-fråga: varför skulle "alltom" varianten fungera lite dåligare i sökmotorer? Jag förstår inte riktigt.
|
Citat:
Vad jag menar är att bananer.se fungerar bättre än både alltombananer.se och bananerochallt.se. Vilket jag tror de flesta håller med om, med förutsättning att man optimerar sin positionering t.ex. mot sökordet "bananer". När det gäller vilket av alltombananer.se gentemot bananerochallt.se så skulle jag först säga att det är ungefär samma "(ir)relevans" ur ett sökmotoroptimeringssyfte vilken man väljer. Eventuellt skulle kanske "bananerochallt.se" fungera bättre än "alltombananer.se" eftersom nyckelordet placeras först i domännamnet ist för sist. Det kan dock diskuteras och är mer eller mindre ointressant i den här diskussionen. Vad jag menar är att jag inte ser någon anledning till att köpa en domän som är ihopsatt av tre olika ord eftersom det finns så många andra "bra" kombinationer innehållandes tre ord som fortfarande är lediga. "Alltom"-domäner må vara något av en "känd användning" men inte tillräckligt för att det ska motiverbart att betala extra för det. Jag skulle givetvis välja en domän innehållandes andra relevanta sökord, om nu inte nyckelordet enskilt skulle vara ledigt, exempelvis "friteradebananer.se". Man kan t.ex. på OVT se att dryga 200 sökningar gjordes förra månaden som var relaterade till "bananer" och "friterad" i jämförelse med antalet sökningar som gjordes på frasen "allt", "om" och "bananer", 0 st sökningar. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson