WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Kan nån svara mig? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6495)

hedberg 2005-03-03 08:12

Okej, som van forumist borde jag söka igenom alla inlägg etc först innan jag öppnar käften ;)

Vi har en ny produkt som vi är svenska importörer för, Road Angel.
Den syns väldigt mycket i media just nu, och jag ser att Googlebot är på vår hemsida varje dag enligt statistiken. Men förändringar jag gör i meta-taggar etc syns inte på google's hemsida. Hur lång tid tar det innan google publicerar sånt som vi justerar på vår hemsida?

Sidan det handlar om är roadangel.se

Det slängs med väldigt mycket förkortningar i detta forum som man inte riktigt blir klok på.. En liten FAQ längst upp eller så hade varit käckt.

robertsson 2005-03-03 08:48

Vad jag förståt så sk*ter google helt i meta-taggen då den missbrukats i alldelles för stor utsträckning. Det är bara det synliga materialet på sidan som räknas.

hedberg 2005-03-03 08:52

På vilket sätt missbrukats? För många ord?

bompaholm 2005-03-03 09:24

Hedberg Han avser nog inte din hemsida uta generellt...
Altavista körde ju tidigare enbart på META och de som var tidigt på nätet kommer ihåg när Metacrawler.com var stort
Nåja..

Alla började lägga in hela uppsatser och ord som inte stämde i meta-taggarna så Google m.fl. slutade titta på dem.
I dag så tillbringar meta-taggarna en försvunnen epok...

Jag kan ha fel...

Robert 2005-03-03 09:44

Citat:

Originally posted by hedberg@Mar 3 2005, 09:12
Okej, som van forumist borde jag söka igenom alla inlägg etc först innan jag öppnar käften ;)

Vi har en ny produkt som vi är svenska importörer för, Road Angel.
Den syns väldigt mycket i media just nu, och jag ser att Googlebot är på vår hemsida varje dag enligt statistiken. Men förändringar jag gör i meta-taggar etc syns inte på google's hemsida. Hur lång tid tar det innan google publicerar sånt som vi justerar på vår hemsida?

Sidan det handlar om är roadangel.se

Det slängs med väldigt mycket förkortningar i detta forum som man inte riktigt blir klok på.. En liten FAQ längst upp eller så hade varit käckt.

Det beror lite på hur du menar. Sidans TITLE är den som visas som rubrik för sökträffen i allra flesta fall. Beroende på vilket ord som det har sökts på så visas en snippet av din sidas text där ordet förekommer. Lite svårt att veta vad som egentligen menas med "förändringar syns inte på google's hemsida" men jag tolkar det som den text du ser i sökresultatet, korrekt?

Man kan säga att googles bottar har olika uppgifter, men den du ser som dagligen besöker er sida är med 99.9% säkerhet den bot som indexerar om sidan.

hedberg 2005-03-03 09:54

Ok. Jag misstänkte det var något skumt nämligen.

Man fick upp två olika beskrivningar beroende på hur man skrev in sökordet, två olika beskrivningar av samma sajt.

Nu har vi minskat ner antalet meta-taggar (dumt att ta bort dem helt).

På index-sidan har vi lagt upp en mindre kopia av huvudsidan (allt ligger normalt i frames). Har förstått att Google inte alltid fattar frames, så vi la en del av huvudsidan på index.html för de som itne har frames.

När jag menade att Google inte la till ord, jag la till ett nytt ord på sidan igår och det indexerades inte fastän Google springer på sidan stup i kvarten.

grazzy 2005-03-03 11:17

Att google spindlar sidan är inte samma sak som att du hamnar i indexet..

creoweb 2005-03-03 11:49

Citat:

Att google spindlar sidan är inte samma sak som att du hamnar i indexet..
och skillnaden är....?

/Jonas

Aliquiz 2005-03-24 10:49

Man kan räkna med ca 8-10 veckor innan förändringarna märks i googles index.

Att man lägger till ett ord i keywords har du knappt nånting för i google, de viktigaste aspekterna är <title> och textinnehållet på sidan.

/Anders

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson