![]() |
Hej alla!
Jag skulle vilja ha lite åsikter och erfarenheter på internet linor. Dela gärna med er om priser osv.... Det är Fiber som jag e ute efter. Någon som har testat Bahnhof Fast City: Fast Internetanslutning med symmetrisk bandbredd. Upp till 100 Mbps full duplex med egna IP-adresser?. som kostar 7995kr / månad. Tack för alla svar :) |
Det är nog inget fel på deras förbindelse så länge du får den på fiber. Den känns även prisvärd.
/Bo |
Tror det är det jag kollat på och det som jag reagerade på direkt var "Upp till" 100 Mbps full duplex. Sen i avtalet står det att man får använda i snitt 10 Mbps under en månad. Använder man mer så tillkommer det rejäla kostnader. Tror jag räknade på det och fick det till att om man använde konstant 100 Mbps så skulle det kosta ca 60 000 kr / månaden. Ett tips är att kolla upp om så är fallet även för dig.
|
Är det till företag eller privat som du ska använda linan till?
|
Företag.
Jo vet att det räknar ut ett medelhastighet om kan vara 10 Mbps. Men man använder ju knappt något på nätterna. så det kan ju vara ganska bra för mig isåfall. Har för mig att man kunde skicka över 100gig per dygn ?? eller är jag ute och snurrar ? |
10 Mbps med konstant last kan överför 3,3 TB.
Om du bara arbetar veckodagar cirka 22/mån kan du överföra 3,3/22=154 GB/dag. Jobbar du 8 timmar per dag kan du överföra 19 GB per timme. Som företag kör du knappast fildelning; däremot möjligen backuper eller liknande. Det är förmodligen en fullt tillräcklig lösning för de allra flesta. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:30. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson