![]() |
Har bla en Celeron 2,8 Gz + 256 RAM som jag tyckte var lite "seg"... kikade efter hur mkt jag skulle kunna uppgradera den och kom fram till att den fixade P4 3,2+ Gz samt 2 GB RAM... (Intel 845G, socket 478)
Valde att börja med att lägga i 1GB extra RAM och helvete vilken skillnad det blev.. som natt och dag! Tror inte ens det behövs en ny processor i den. Såååå.. mitt råd om n ihar någon "slö" data så lägg i lite mer RAM, det är inte så himla dyrt heller :P Skål och trevlig helg! //Jonas |
Skillnaden mellan 256 mb och 512 är enorm. skillnaden mellan 512 och 1024 är väldigt liten.
Detta beror givetvis helt på hur mycket applikationer och vilket o/s som körs. Såfort datorn måste börja mellanlagra minne på hårddisken (diskswap) istället för i minnet så blir datorn betydligt mycket segare. Sålänge man kör notepad och internet explorer så klarar du dig bra på 128 mb, ska du sedan starta photoshop och en ftp klient så räcker kanske 256, ska du till det ha 10 ikoner vid klockan nere till höger i windows och köra photoshop så kanske 512 är ett måste :) [edit] Måste citera Bill Gates på 80-talet: Citat:
|
Detta var inte min arbetsdator (mest till surf) men jag använder den ibland och då är oftast PS, DreamW, MX plus lite annat igång samtidigt så det behövdes mer ram om man säger så.. hehe..
/Jonas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson