WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Hemliga Klubben? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=6107)

pitbull 2005-02-12 15:23

Ibland, eller oftast vill jag veta vem jag pratar med på forumet. Ett bra sätt att få en bra bild av medlemmen är att kolla på deras profil. Då är det lite trist när det står något liknande med: "kommer snart" eller "ingen sida" och liknande i profilen.

Jag kan förstå om det står så första veckan, men när det 3 månader senare står precis samma sak så kan jag inte ta en sådan medlem på allvar som aktiv webmaster. Sorry boys and girls, så fördomsfull är jag. För detta är väl ett forum för webmasters?

Nya kontakter och nya samarbeten underlättar om man vet vem man pratar med, och ger man ingenting - så får man ingenting. Därför har jag lite svårt att förstå varför man ska vara "hemlig" på forumet.

Lägger in något för alla som har "missat" infon ur forumets regler: "5. Angående medlemmars profiler så skall den innehålla en kommersiell hemsida. Detta för att undvika onödiga länkar i trådar för att beskriva sin hemsida, dessutom är det av allmänt intresse på WN att veta vem man diskuterar med."

Reflektioner, tankar, åsikter... ?

Mvh /Stefan

robertsson 2005-02-12 15:29

Nu har jag inte varit aktiv på forumet så jättelänge men det känns som nivån har sjunkit senaste tiden. Det verkar som det räcker att man har en banner på sin hemsida för att den ska bli kommersiell och man ska kunna ställa pinsamma frågor på WN. Visst är det ett bra forum och man kan knyta mycket bra kontakter men jag personligen skulle vilja se en höjning av nivån och ribban lite grann så det inte blir för mycket lekstuga.

Joel 2005-02-12 16:34

Citat:

Originally posted by robertsson@Feb 12 2005, 15:29
det känns som nivån har sjunkit senaste tiden.
... och inte minst att samma frågor dyker upp om och om igen :/

Marcus 2005-02-12 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av programmer
Citat:

Ursprungligen postat av robertsson
det känns som nivån har sjunkit senaste tiden.

... och inte minst att samma frågor dyker upp om och om igen :/

t.ex. som den här, har diskuterats här...

Har själv anmärkt rätt hårt på det här. Men de som driver WN anser att kvantitet är bättre än kvalitet (iaf min tolkning av deras handlande att släppa in utan kontroll istället för att stänga) vilket resulterar i att kunskapsnivån bland inläggen ligger på den nivå den gör idag. Tendensen är ju att det blir allt färre och färre läsvärda ('besvarvärda') inlägg.

Qo-naq 2005-02-12 21:15

Anser att det borde skapas en ny forumkategori där det krävs ett antal krav för att skriva inlägg/läsa, t ex:

1. Personen innehar F/FA-skattesedel.
2. Personen driver minst en kommersiell hemsida.
3. Personen har skrivit minst 75 inlägg.

Givetvis får dispens ges till de personerna som t ex. är anställda på en kommersiell hemsida eller som på något annat sätt gjort sig värd det. Tycker att vi bör behålla det personliga som fanns i början av detta forums tid.

Dessutom finns det tillfällen då man drar sig för att posta tråden/inlägget i ett helt publikt forum...

Tycker Webmasterworld skött det mycket bra med deras "Supporters forum". Utanför denna har de dock alldeles för stora problem med dagligen återkommande likadana trådar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson