![]() |
Jag var medlem på Lunar för länge sen.. men lämnade stället då det blev för mycket "kjam" för att det skulle passa mig..
Mina minnen av Lunar är ändå rätt ok.. bra sida, snygg layout och sjysst upplägg. Nu fick min dotter mig att regga mig igen och vad ser jag? Hela stället är totalförstört.. Det är som om Mamma och Pappa dragit på semester i 1månad och låtit den 17åriga sonen passa huset - och som då haft vilda fester varje dag.. Grafiken är ful. Rent ut sagt ful! T.ex denna http://www.lunarstorm.se/pcd/_gfx/clubs_icon.gif Och det är inte allt.. den funkar katastrofalt i FF som jag sitter med. Rubriker radbryter så dom knappt blir läsbara. Även knappar radbryter så bakgrunden upprepas etc etc Här och där dyker fonten Times New Roman upp för mig... Jag får intrycket av Lunarstorm att Lunarworks släppt det hela och gett bort sidan till två web-amatörer. Och sen allt detta som kostar pengar... Ok att VIP medlemsskap kostar - det är en sak. Men grupper/klubbar? Jag upptäckte nämligen till min förtjusning att det finns en grupp för rollspelare och som drivs av en person som är i min egen ålder (dvs ingen tonåring). Så jag blir medlem där. Sen upptäcker jag att man måste SMSa in för att klubben ens ska få existera - ok inte många kr.. men ändå - hur profiterande kan egentligen en community bli? Jag har länge ansett Lunarstorm vara en förebild för hur en community kan vara.. jag har raskt bytt åsikt.. Lunarstorm är nu istället för mig en varning till alla som bygger communities där ute.. en STOR varning.. Hela stället är förstört |
Allt jag har att säga är: Jag håller med till fullo . . .
Har aldrig gillat Lunar, det finns ju så många andra som är bättre. |
Jag har mycket att tacka lunarstorm för.. iallafall 3-4 mycket godkända ligg..
:lol: |
Haha, rätt.. Men på lunar? :)
|
Citat:
|
Jag kan inte annat än säga att dom anpassat sig till det komersiella och faktist gjort stora förbättringar(om det nu inte ligger på webbläsarens uppgraderingar) vad gäller läsbarheten i t.ex FF/Mozilla.
Färgerna är fortfarande lika hemska, kanske en aningen värre? |
Dom vet hur man skall utnyttja dagens ungdom.
Och dom gör det med stil. Nu släppte dom Pro2 som är dubbelt så "dyrt"... Okej, dom måste ha in pengar, men att begära 30kr för 36 dagars "pro" är väl att ta i. (1.20kr per dag..) Vissa saker är praktiska, andra onödiga. Men så är det väl överallt. Vissa saker används mer än annat. |
Citat:
Lunarstorm är en förebild för hela community världen. När Lunarstorm starta, så växte de otroligt mycket, snabbt framförallt! Sen dess har det utvecklats rätt kraftigt. Saker som grafik m.m. är smaksak. Det finns många saker att tänka på då de gör grafiken, kan jag tänka mig. Saker som att bilderna får inte vara förstora, det ska passa en stor målgrupp, det ska vara trendigt m.m. Det är nog rätt svårt. Men varför Lunarstorm är bättre än någonsin är, för att de har bevisat att man kan tjäna pengar på internet - framför allt på communities. Det är därför vi alla är medlemmar på WN, för att tjäna pengar på ett eller annat sätt. Det har Lunarstorm bevisat och gör. Lunarstorm är den största förebilden då det gäller communities idag i Sverige. Inte för att de har mest användare, utan för att de tjänar mest pengar på sin community. Att täcka 45 anställda´s löner och alla andra utgifter på sin community är inget annat än respekt. Rickard Ericsson kan verkligen sin sak. Usch, läste lite igenom mitt eget inlägg, insåg hur kasst skrivet det var. Men ni förstår säkert min poäng, nu ska jag sova :ph34r: |
Jag tycker inte LS är ett exempel att föregå, snarare tvärtom! De är utsålda och investerade i av såväl CocaCola som BjörnBorg och Richard är inte mer än anställd och "chefredaktör" på sajten.
Ls har ~ 40-50 st anställda medans (om vi ska jämföra) med PA(Playahead) som har ~ 5-10 anställda och driver i princip samma sak. Att LS utnyttjar 10x mer bandbredd och 10x mer serverkapacitet än PA (lätt räknat) trotts att användarna inte är 10x fler eller 10x så många aktiva är inte ett tecken på en bra struktur. Jag tycker man ska se LS som ett avskräckande exempel där man i nöd kanske tar in en hel del investerare i företaget när sidan växer och till slut hamnar man med 10% av aktierna kvar själv - men visst, vissa nöjjer sig säkert med detta. Innan LS började med betaltjänster gick de minus några milj. år men visst har de öppnat en del nya tankesätt och världar. Vissa betalar hellre än surfar på något liknande gratis - det är ett steg frammåt! |
Jag säger inte att det är fel av dom att ta betalt.. men det går lite till överdrift tycker jag
sen så har sidan blivit ful.. dom använder inte en genomgående grafisklinje längre. det bryter konstant och byter stil här och där det gör sidan rörig och för mig upplevs den jobbig |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson