![]() |
Efter rubriker så får jag en massa junkspace som orsaker ett extremt stort mellanrum till nästa element
Kod:
<br /> |
Jag är osäker på vad du menar med din spacerbild och de två
:en och vad det har för relation till rubriken och css. Men om du t ex har en rubrik som <h1>Header</h1> Text</p> borde du kunna ordna det med h1 { margin-bottom: 0px; padding-bottom: 0px; } och eventuellt (har inte testat koden nu, så det kan hända att följande är onödigt): p { margin-top: 0px; padding-top: 0px; } Sedan kan du då justera avstånden om det är för lite. Kan även tänkas att man kan ändra line-height men jag tror inte att det skulle hjälpa i det här fallet. Svarade jag på rätt sak nu? :) edit: Satt och funderade på vad du menade. Menar du att den där koden med alla br och img-taggen tillkommer? Använder du alltså en editor eller liknande som lägger till det? Då borde du väl bara kunna ta bort det, eller om det är omöjligt : ;) img { display: none; } br { line-height: 0px; height: 0px; display: none; } ... fast det kanske stjälper mer än vad det hjälper :D |
[OT] Gif-spacers är det värsta som finns! Lär dig CSS och style="HEIGHT:XXpx". :ph34r:
|
Jag tror ni klankar ner på hans CSS-kunskaper i onödan eftersom det är Typo3:s kod som genererar ovanstående spacer?
|
Ah, det löste sig ändå, fixade det genom att sätta konstanten "Content Element margins"
programmer: Jag gillar heller inte spacer giffar, css är det enda raka när det gäller layout imho Xyzi: Typo3 är ett CMS, därför jag ställde frågan på serverdelen |
Ojojojdå.
Jag måste ha missat att läsa Typo3 i rubriken :P "Junkspace efter rubriker i Typo3, Hur får man bort det?" |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:50. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson