![]() |
Jag ska köpa marknadsföring för ca 30´000 i år (Kan bli lite mer)
Har två alternativ.
Vad tror ni är mest kostnads effektivt? har ni något annat alternativ? Sidan jag ska annonsera om är studentskiva com |
Vad ska du göra reklam för?
Jag anser att vanlig annonsering(print, tv, radio osv) i många fall slår internetreklamen med hästlängder. Det som nätreklamen har som fördelar är precis vad du säger, att man kan rikta sin reklam på ett väldigt effektivt sätt. Kanske nån med erfarenhet av både och kan svara på din fråga :) |
För mig skulle det vara solklart att annonsera en internetsida på nätet. Främst av geografiska skäl, en annonstavla täcker bara de som vandrar förbi på en väldigt begränsad plats. Räkna själv och jämför, vilket alternativ täcker in flest läsare?
Om det var en lokal butik belägen på Östermalm, skulle jag välja "stortavlan" men inte för en sida som har hela Sverige som målgrupp. Finns det inget bättre alternativ än Lunarstorm? Lunar känns väldigt "fjortis" för mig. Provat att ta kontakt med studentkårsföreningar t.ex? De brukar vara ganska pigga på reklam och sponsring på sina sidor. Mvh /Stefan |
Men min målgrupp är alla alla som går sista året i gymnasiet och bor i stockholm.
Alla restauranger jag jobbar med ligger på östermalm/stureplan och en på hötorget. Någon som vet vad annonsering på Lunarstor kostar? |
Jag har en vän som jobbar med menytavlor på just gymnasieskolor, tavlorna är placerade i caféerna så det e rätt många som ser dessa... Det skulle kunna va en grej. Fast jag tror mer på nätet för dig, precis som pitbull skrev.
|
Japp
har han någon hemsida? Vet du vad det kostar? |
Jag kan be han ringa dig annars
|
Gör det...
Mitt nr står på sidan! |
jag har ju ditt nr.. :)
|
Nån kommer ringa dig om det under dagen
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson