![]() |
Hej,
Är sugen på att sälja t-shirts via min webbportal (ca 1000 unika besökare/dag) och vill ha lite tips. Har kollat lite på http://www.u-shirt.se och sedan verkar http://www.skyltotext.se/t-shirt vara en rätt kul idé där användarna fixar allt själva. Några erfarenheter kring detta? Hur köpbelägna brukar användarna vara (ålder ca 15-25)? /Marianne |
När jag försökte med detta visade det sig vara betydligt svårare än jag trodde. Men jag hade å andra sidan väldigt högt ställda krav, det vill säga försäljning under eget varumärke (som fortfarande finns kvar, registrerat och fint) och mycket god kvalitet.
Det är rätt mycket att tänka på om man verkligen vill ha bra grejer. Det finns olika tryckmetoder, olika vikt på tröjorna (precis som på papper), olika förutsättningar beroende på val av färger (både på tyget och på trycket) m.m. Men gör man det på enklaste vis så ska det nog gå bra! Du har väl sett den här tråden? I mitt inlägg i slutet hittar du en del bra ställen att vända sig till. Bor du i Sthlm föreslår jag ett besök hos Screenbolaget. Där finns en del att titta på, olika modeller, kvaliteter med mera. Och jäkligt kompetent personal (som man dock får lirka sig fram med om man bara är en liten kund). |
Tack för tipset!
Gillar dock idén att själv slippa göra trycken och låta besökarna göra det, kanske kör på det ändå. Skadar ju inte att testa.. ;) |
Vi på JUMPER.nu använder en kombination av screen- och transfer-tryck vilket de facto ger ganska mycket bättre kvalité än de flesta andra då de tenderar att endast köra transfer-tryck.
|
Citat:
|
Har nyligen försökt sälja t-shirts med sajtspecifikt tryck. Har 11000 aktiva medlemmar och 5000 unika om dagen - har på en månad lyckats sälja ungefär ett dussin.
Så sänk dina förväntningar, t-shirts är ingen tillförlitlig inkomstkälla. |
Citat:
Däremot kan t-shirts med andra intressantt motiv fungera. Så om du, marianne, bara hittar på bra och unika motiv tror jag nog att det kan fungera (förutsatt att du når ut med dem också). |
Citat:
Sen om man sätter upp en helt orelaterad rörelse och säljer t-shirts rent generellt så kan jag inte uttala mig om det. Men brandade kläder specifikt för dina användare bör man inte ha höga förhoppningar om. |
Citat:
För övrigt skriver marianne (i bland annat första inlägget som du refererar till) att hon är intresserad av det erbjudande där användaren själv får designa sin tröja, alltså vare sig reklamtryck eller specialdesignat. |
Jumper: Det låter intressant! Jag ser att ni också har en "Gör din egen t-shirt"-tjänst vilket är det jag skulle vilja köra från siten.
Kan ni matcha http://www.skyltotext.se/t-shirt som betalar 40:- +moms per beställning? Doje: Tack för värdena från ditt säljförsök. Lät ju inte så lukrativt precis. Dock vill jag som efa säger inte sälja reklamtröjor så jag hoppas att intresset ska bli högre. Speciellt när jag själv inte kunde motstå att beställa en precis (med texten "Marianne är tuff" på i guldtext) :lol: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson