WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   SWEgamers.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5574)

Spindel 2005-01-17 17:32

Hej,

Tänkte passa på att få lite synpunkter på min sida http://www.swegamers.se. Saken är att vi jobbar för fullt med version 2 och då kan det vara bra att veta vad som är dåligt på sidan just nu, och vad som är bra. Saker som vi kommer att ändra på är en ny design där textstorleken på nyheterna kommer att vara större. Annonserna kommer vara inbakade i designen och inte sticka ut lika mycket som nu.

Ja, förutom det är det massa andra saker, bland annat nya funktioner på sidan och ett nytt upplägg.

Men som sagt, säg vad som är bra och dåligt med den nuvarande designen. Tips på nya funktioner på sidan uppskattas rejält!! Visserligen har vi redan planerat massa nya funktioner, men om ni har en idé som ingen annan spelsida ha så tala gärna om den ;) Om ni inte vill avslöja idén här kan ni alltid maila till [email protected]

Tack på förhand!

http://www.swegamers.se

Jon A 2005-01-17 17:42

Riktigt fet sida, känns väldigt proffsig.

zoran 2005-01-17 17:46

Citat:

Originally posted by Jon Adolfsson@Jan 17 2005, 18:42
Medhåll men den fett ovaliderar.

/Zoran

Spindel 2005-01-17 17:46

Citat:

Originally posted by Jon Adolfsson@Jan 17 2005, 18:42
Tack, men vad är det som är extra bra med den? Sedan måste det väl finnas något negativt med den? Jag tar inte illa upp om ni säger att den är dålig men då ska ni gärna säga vad som kan göras bättre - det uppskattas mer än vad ni tror!

dreamweddings 2005-01-17 18:33

Jag saknar att man får upp en beskrivning av vad symbolerna betyder i rutan "visa enbart saker om" när jag sätter markören på symbolerna.

Annars... snyggt och tydligt!

Spindel 2005-01-17 18:54

Citat:

Originally posted by dreamweddings@Jan 17 2005, 19:33
Jag saknar att man får upp en beskrivning av vad symbolerna betyder i rutan "visa enbart saker om" när jag sätter markören på symbolerna.

Annars... snyggt och tydligt!

I version 2 kommer vi troligtvis att byta ut till ikoner med text.

Ang. det om ovalideringen så är ett av målen i version 2 att sidan ska validera rätt och även var sökoptimerad.

anders.n 2005-01-17 20:52

Jag tycker den ser okej ut... ett par små kommentarer...

- det blir rätt mycket "bortslösat" utrymme överst på sidan iom bannern och logo-utrymmet..

- ett par konstiga saker i html:en...
t.ex <h1><h3>Swegamers</h3></h1></h1>
h1 används inte, och.. stängs två gånger? :P
Likadant körs en main() i javascript som inte verkar hittas?

- om man läser en nyhet eller något så är det väldigt korta texter som visas som rubrik/förhandsgranskning på nyheter/texter/forum.
Först och främst, gör "förhandsgranskningen" klickbar, sedan.. ha antingen mer utrymme (en rad till "förhandsgranskning"), eller skriv rubriker/första meningen smartare, eller ha ett separat fält för "kort kort kort beskrivning" när ni skriver in nya nyheter/texter.

Håller med om att det kan vara bra att ha snabb info över vilka system de olika inmatningsinheterna hör till. ;)

Sedan har du ett par kommentarer i PM också.. ;)

Alex 2005-01-17 21:45

Kompis Spindel. Du och jag har ganska lika forumvanor :)..

Skulle du kunna visa mig V. 2 ?

jag jobbar ju trots allt på sidan :)

jag har alltid tyckt att den är fin, och den kommande hårdvarudelen kunde ha vart blå. men det blir väl ny design där med?

zoran 2005-01-17 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Ursprungligen postat av Jon Adolfsson

Tack, men vad är det som är extra bra med den? Sedan måste det väl finnas något negativt med den? Jag tar inte illa upp om ni säger att den är dålig men då ska ni gärna säga vad som kan göras bättre - det uppskattas mer än vad ni tror!

Som jag skrev, utseendet verkar inget fel på. Jag har inte direkt betatestat sidan utan bara surfat till första sidan och det är ju det jag kommenterar. Däremot verkar koden inte följa någon standard och sidan renderas i Quirks Mode av min Firefox. Så nästa steg vore väl att se över den och snygga till det.

/Z

Spindel 2005-01-18 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av zoran
Citat:

Originally posted by -Spindel@Jan 17 2005, 18:46
Citat:

Ursprungligen postat av Jon Adolfsson

Som jag skrev, utseendet verkar inget fel på. Jag har inte direkt betatestat sidan utan bara surfat till första sidan och det är ju det jag kommenterar. Däremot verkar koden inte följa någon standard och sidan renderas i Quirks Mode av min Firefox. Så nästa steg vore väl att se över den och snygga till det.

/Z

Det kommer vi att göra!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson